شایعه فراری هیبریدی سرانجام به واقعیت می رسد

شایعه فراری هیبریدی سرانجام به واقعیت می رسد
محتمل ترین پیشرانه هیبریدی ۶ سیلندر “فراری” در ماه می امسال معرفی می شود. بنا به شایعه هایی که وب سایت “Car” منتشر کرده است، این پیشرانه ابتدا روی شاسی مدل ۴۸۸ قرار می گیرد و نام تجاری ۴۸۶ برای آن انتخاب می شود. تعداد زیادی از محصولات فراری به نیروی الکتریکی در پیشرانه مجهز خواهند شد. همچنین جایگزین رسمی فراری “دینو” نیز به احتمال فراوان، هیبریدی خواهد بود.

مدیران 777 مدیران 777

پیشرانه هیبرید فراری بر پایه گزارش های به دست آمده، از یک نیروگاه تویین توربو بهره می برد که ساختار آن از پیشرانه های موجود روی آلفارومئو جولیا و استلویو کوادریفولیو گرفته شده است. با به کارگیری توانایی های فنی و مهندسی پیشرفته در این پیشرانه، قدرت خروجی آن به ۷۲۳ اسب بخار رسیده است و ۱٫۰۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد در مقایسه با اعداد ۵۰۵ اسب بخار و ۶۰۱ نیوتن متری خودروهای آلفا، بسیار بالاتر است. مزیت بزرگ این پیشرانه ۲٫۹ لیتری، حجم کم تر از ۳٫۰ لیتر آن است که به عنوان مثال، خریداران آن در چین را از پرداخت اضافه مالیات، معاف می کند. چین اصلی ترین بازار هدف سوپر اسپرت های گران قیمت فراری و لامبورگینی به حساب می آید.
شایعه فراری هیبریدی سرانجام به واقعیت می رسد


تصاویر جاسوسی (اسپای شات) منتشر شده از فراری ۴۸۶، از شباهت ظاهری زیاد این مدل با ۴۸۸ کنونی خبر می دهند، اما به نظر می رسد در طراحی نمای عقب، اندکی تجدید نظر صورت گرفته است. هر چند نمای جلو نیز به یقین متفاوت و جدید خواهد بود اما تغییرهای آن به اندازه نمای عقب نیست. فراری در نظر دارد چهار مدل جدید را در سال ۲۰۱۹ معرفی کند. F8 Tributo یکی از آن هاست. دیگری ۴۸۶ هیبریدی است و دیگری می تواند خودروی اسپرت کوچک تری باشد که نام و نشان دینو را زنده
می کند. به احتمال زیاد، پیشرانه هیبریدی برای این مدل کوچک هم قابل انتخاب است، اما قدرت خروجی آن به اندازه ۴۸۸ نخواهد بود. همه این موارد در حالی اتفاق می افتند که فراری پیش از این، از طراحی نخستین کراس اوور خود با قلب تپنده هیبرید خبر داده بود. محصولی که فراری را به حوزه جدیدی از رقابت با بزرگان وارد می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.