سهام‌ داران نیسان رای به خروج گون دادند

سهام‌داران نیسان رای به خروج گون دادند

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پس از شکایت نیسان از کارلوس گون، حال سهام‌داران این شرکت نیز هفته گذشته رای به خروج کارلوس گون از هیئت‌مدیره این برند ژاپنی شدند.

به گزارش اخبار خودرو، مهم‌ترین دلیل این رای نیز استفاده شخصی از سرمایه‌های نیسان توسط این فرد بوده است. گفتنی است که در این جلسه مشخص‌شده که سهام‌داران نیسان نیز در انتخاب جان دومینیک سنارد به‌عنوان جایگزین گون در پست مدیرعاملی رنو موافق بودند. همچنین سنارد به‌عنوان معاون ریاست هیئت‌مدیره نیسان نیز مطرح شد.

این هیئت‌مدیره جرج کلی را با رای خود از پست مدیریت منطقه آمریکا خارج کردند. دلیل این موضوع نیز پنهان کردن ۸۰ میلیون دلار ارتباط مالی با گون بوده است. در همین مراسم هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان با ۴۱۱۹ سهام‌دار این شرکت درمورد ارتباط ۲۰ ساله با خودروساز فرانسوی رنو سخن گفت: «همکاری در شرایط فعلی بسیار سخت است، ما باید اقرار کنیم که مشکلاتی درزمینه همکاری بین دولت‌ها وجود دارد. ماموریت ما گذر کردن از این مشکلات نیست، بلکه باید آنها را حل کنیم».

سایکاوا اتهامات مربوط به کارلوس گون را نیز در این اختلافات بی‌تاثیر ندانست، اما اعلام کرد که نیسان علاقه‌مند به ارتقای سطح همکاری بین این دو شرکت است.

حال که هیئت‌مدیره کارلوس گون ۶۵ ساله و جان کلی ۶۲ ساله را اخراج کردند، باید برای ۱۹ نوامبر جلسه دیگری را برای انتخاب رئیس جدید هیئت‌مدیره برگزار کنند. جالب اینجاست که هردو این افراد ادعا دارند که ادعاهای مطرح‌شده در برابر آنها حقیقت ندارند و در آینده تبرئه خواهند شد. این در حالی است که رنو نیز اخیرا در زمین مشابهی قدم برمی‌دارد و در حال فاصله گرفتن از این فرد است. اما در مراسم این هفته سهام‌داران نیسان مشخص شد که نیسان قرار است پرونده جدید و گسترده‌تری را علیه گون باز کند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.