سری ۸ گرن کوپه، در یک قدمی رونمایی

سری 8 گرن کوپه، در یک قدمی رونمایی
پس از بارها شکار شدن در نزدیکی پیست نوربرگ رینگ، “ب ام و” اکنون خود را برای پرده برداری از نسل جدید سری ۸ گرن کوپه آماده می کند.

مدیران 777 مدیران 777

این خودرو با کد G16 شناخته می شود و یک گرن توور چهار درِ آلمانی است که در کنار نسخه های کانورتیبل (G14) و کوپه (G15)، به خط تولید ب ام و در دینگو فلینگ می پیوندد.
شکل کلی سری ۸ گرن کوپه جدید، مفهومی M8 گرن کوپه را یادآوری می کند که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ از سوی خودروساز باواریایی معرفی شد. رده موتورهای قابل عرضه بر روی این مدل جدید، از نمونه ۶ سیلندر ۳٫۰ لیتری تا ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری را شامل می شود. همچنین موتورهای توربو دیزل را نیز به فهرست انتخاب های سری ۸ گرن کوپه جدید اضافه کنید، چیزی که همیشه در سبد پیشرانه های ب ام و وجود داشته است!
سری 8 گرن کوپه، در یک قدمی رونمایی


همچون سری ۷، سری ۸ گرن کوپه نیز از جعبه دنده ۸ دنده ساخت ZF بهره می برد. این نوع جعبه دنده مدت هاست توسط ب ام و بر روی محصولاتش، نصب می شود. گفته می شود M8 از سیستم M xDrive مشابه با M5 استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که سری ۸ جدید می تواند تا ۱۰۰ درصد از قدرت تولیدی پیشرانه را به اکسل عقب انتقال دهد!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ب ام و می گوید: “بعضی چیزها در زندگی، ارزش صبر کردن را دارند!” می توان حدس زد منظور این کمپانی از این جمله، انتظار برای ورود سری ۸ گرن کوپه است! خب ما که مشتاقانه به انتظار نشسته ایم! اما خدا کند ب ام و، M8 را نیز همچون M6، با گارانتی مادام العمر به فروش برساند! لازم به یادآوری است که سری ۸ کوپه معمولی با پیشرانه ۱۲ سیلندر نیز عرضه شده است. البته در نهایت هرگز نمی تواند بهتر از S63 AMG ظاهر شود! از سویی، تاریخ تولد پیشرانه تویین توربوی ۸ سیلندر ب ام و، به سال ۲۰۱۰ باز می گردد. البته ریشه اصلی آن به مدل N63 در سال ۲۰۰۸ می رسد!


برخی شایعه ها خبر از حذف پیشرانه های پر مصرف ۸ سیلندر و ۱۲ سیلندر از نسل بعدی خودروهای لوکس ب ام و همچون سری ۷ و ۸ می دهند. این تصمیم افزون بر تغییر ۱۸۰ درجه ای در سبد محصولات ب ام و، می تواند دردسرهای زیادی را برای این شرکت قدیمی به همراه داشته باشد زیرا خودروساز باواریایی در تأمین پیشرانه ۱۲ سیلندر برای مک لارن F1 هم به انگلیسی ها تعهد داده است! با این حال، به سری ۸ گرن کوپه باز می گردیم. G16 در فاصله روزهای ۲۵ تا ۲۷ ماه ژوئن، در همایش #NextGen در شهر مونیخ معرفی خواهد شد. انتظار می رود فروش رسمی این مدل از سپتامبر امسال آغاز شود.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.