سانگ یانگ رکستون به رالی داکار می رود

سانگ یانگ رکستون به رالی داکار می رود
در روز یکشنبه ششم ژانویه ۲۰۱۹، رالی داکار به طور رسمی کار خود را در منطقه لیما در کشور پرو آغاز می کند. مسابقه ای در طول ۱۱ روز و به مسافت ۵٫۰۰۰ کیلومتر که ۷۰ درصد از آن را مسیر های شنی تشکیل می دهند. خودروهایی در انواع شکل ها و اندازه ها که به تجهیزات فوق العاده ای مجهز شده اند تا در کوتاه ترین زمان ممکن، مسافت مورد نظر را بپیمایند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما در میان خودروهای داکار امسال، یک نسخه خاص از سانگ یانگ رکستون دیده می شود که نخستین حضور این خودرو در یک مسابقه رالی به حساب می آید. خودرویی که خودروساز کره ای آن را رکستون DKR می نامد که شاید مخفف نام داکار است. این خودرو در کشور اسپانیا طراحی و تولید شده است و در رده خودروهای بزرگ تپه نوردی قرار می گیرد. چهره آن با الهام از سانگ یانگ رکستون استانداردی که اکنون در بازار اروپا و آسیا به فروش می رسد، طراحی شده است.
سانگ یانگ رکستون به رالی داکار می رود
وزن خالص این خودرو کم تر از ۱٫۹۰۰ کیلوگرم است و بر شاسی با ساختار چند لوله ای ساخته شده از کروم و مولیبدنیوم، سوار شده است. رکستون DKR یک خودروی دیفرانسیل عقب حقیقی است که قلب تپنده آن را پیشرانه ای ۸ سیلندر تشکیل می دهد. این پیشرانه در قسمت میانی متمایل به عقب شاسی نصب شده است تا بهترین توزیع وزن در آن پدید آید. قدرت نهایی آن به ۴۵۰ اسب بخار می رسد و با یک جعبه دنده ترتیبی ۶ دنده دستی هماهنگ می شود. این پیشرانه قادر است این ماسه نورد حرفه ای را در مدت زمان ۴٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۹ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین رکستون DKR با این ویژگی های فنی می تواند حداکثر تا ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرد.
سانگ یانگ رکستون به رالی داکار می رود
لاستیک های ” یوکوهاما ژئو لندر ” با رینگ های ۱۷ اینچی در زیر این خودرو قرار گرفته اند. همچنین در سیستم تعلیق DKR می توان بازوهای طولی تعلیقی، میله های جذب کننده ضربه و فنرهای کششی – پیچشی را مشاهده کرد. در نهایت، سرعت این هیولا با ترمز های ساخت AP کنترل می گردد. برای رقابت های سال آینده داکار، رکستون DKR در اختیار راننده اسپانیایی ” اسکار فوئرتیس ” و دستیارش ” دیگو والژو “، قرار می گیرد. این دو همان زوج ریسرهایی هستند که در آخرین دوره داکار، راندن سانگ یانگ تیوولی نسخه رالی را بر عهده داشتند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.