رکورد شکنی تویوتا سوپرا کم کارکرد در حراجی!

رکورد شکنی تویوتا سوپرا کم کارکرد در حراجی!
با وجود اینکه نسل جدید تویوتا سوپرا تا چندی بعد به صورت رسمی معرفی خواهد شد، به نظر نمی رسد که سوپرای جدید حالا حالا ها بتواند جای سوپرای دهه نودی را در قلب عاشقان خودرو بگیرد. تویوتا سوپرا مدل ۱۹۹۴ با موتور ۲JZ امروزه آنقدر طرفدار دارد که در هر مسابقه ای اعم از درگ، دریفت و سرعت می توانید نمونه هایی با بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار را مشاهده کنید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اما سوپرایی که امروز قصد داریم به آن بپردازیم، خارج از فضای هیجانی مسابقه توانسته در یک حراجی رکورد شکنی کند. سوپرای ۹۴ قرمز رنگی که مشاهده می کنید با کارکرد تنها ۷۱۱۱ مایل، یکی از کم کارکرد ترین نمونه های موجود در جهان است.
رکورد شکنی تویوتا سوپرا کم کارکرد در حراجی!
این خودرو زیبا اخیرا در یک حراجی با قیمت باورنکردنی ۱۲۱ هزار دلار فروخته شد تا رکورد جدیدی را برای تویوتا سوپرا رقم بزند. این خودرو از رنگ بندی مشکی کابین، رینگ های ۱۷ اینچی، سقف تارگا و البته موتور معروف ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲JZ بهره می برد. امروزه این موتور نزد تیونرها بسیار محبوب است. به طوری که با در دسترس بودن لوازم افترمارکت برای آن، گاها شاهد موتورهای ۲JZ با قدرتی بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار هم هستیم!.


قیمت ۱۲۱ هزار دلاری این خودرو نشان از محبوبیت بالای سوپرا نزد طرفداران دارد، و نشان می دهد که کلکسیونرها حاضرند برای نمونه های بکر آن مبالغ هنگفتی بپردازند. رکورد گران ترین تویوتا سوپرا فروخته شده در تاریخ متعلق به خودروی نارنجی رنگ فیلم فست اند فیورس است که با قیمت ۱۹۹,۸۰۰ دلار فروخته شد. قبل تر نمونه های فابریک کم کارکرد دیگری هم از سوپرا با قیمت های ۸۰,۵۰۰ و ۷۰,۰۰۰ دلار هم فروخته شده بود.

اما این خودرو قرمز رنگ جذاب موفق به ثبت رکوردی جدید برای یک تویوتا سوپرا فابریک شد. هم چنین آمار و ارقام فروش حراجی ها نشان می دهد که قیمت تویوتا سوپرا دهه نودی تنها در ۲ سال اخیر به میزان ۲۴ درصد رشد پیدا کرده است.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

۴.۶ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.