رقابت برادران خانواده فولکس واگن + ویدیو

رقابت برادران خانواده فولکس واگن + ویدیو
این روزها زیاد راجع‌به کمپانی فولکس واگن صحبت می‌شود. این خودروساز آلمانی به طور رسمی اعلام کرد که نسل آینده فولکس واگن Golf موتور نیمه هایبرید خواهد داشت و نمایی گذشته نگر مانند نسل اول فولکس واگن Jetta مربوط به چهار دهه قبل، خواهد داشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مانند رنو، پژو و فورد، فولکس واگن نیز دو مدل هاچبک در بازار فروش دارد. اما بر خلاف دیگر رقبا در این دسته ی خودرویی، فولکس واگن Golf GTI و Polo GTI از یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ و چهار سیلندر بنزینی یکسان استفاده می‌کنند که با توجه به برنامه مربوطه از توان خروجی متفاوتی برخوردارند.
اما آیا قدرت تنها فاکتور مهم‌ در مسابقات درگ است؟ مطمئنا نه! کشش، عکس‌العمل راننده، تعویض دنده و وزن از اهمیت یکسانی برخوردار هستند. در این مورد خودروی Polo GTI که ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد با خودروی Golf GTI Performance با قدرت خروجی ۲۴۵ اسب بخار به رقابت می پردازد. هر دو خودرو‌ از جعبه دنده اتوماتیک و دو کلاچه DSG و لانچ کنترل برخوردار هستند.
ظاهراً سیستم لانچ کنترل در Polo GTI بهتر تنظیم شده‌است. از کل چهار رقابت انجام شده هاچ‌بک کوچک‌تر سه مسابقه را برد و همه را بخاطر شروع بد Golf پیروز شد. حتی جابجایی راننده نیز برای پیروزی Golf در این نبرد کافی نبود، ولی در نهایت با بهبود کارآیی سیستم لانچ کنترلش توانست یک پیروزی به نام خود ثبت کند. حتی در این رژه پیروزی باز هم فاصله‌اش با Polo بسیار ناچیز بود.
اگر قرار باشد یک چیز از این ویدئو یاد بگیریم آن است که Polo GTI خودرویی فوق‌العاده است. خوشبختانه فولکس واگن موتور این خودرو را کوچک نکرده و موتور ۲ لیتری که بازده خوبی دارد را برای آن در نظر گرفته است. ما در این مقاله قصد قضاوت نداریم اما اگر نظر ما را می‌خواهید، حتماً بین‌‌ این دو Polo GTI را انتخاب کنید. چون سریعتر، جدیدتر و البته ارزانتر است.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.