دلال ها SWM G01 را قیمت گذاری کردند

SWM G01

با توجه به آگهی های منتشر شده از اِس دبلیو اِم جی ۰۱ (SWM G01) در فضای مجازی، مشخص است که فرایند تحویل این کراس اوور مونتاژی به مشتریان بیسو T5 سیف خودرو آغاز گردیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ نشان SWM که از سال گذشته همکاری خود را با شرکت سیف خودرو آغاز کرده است، به تازگی با کراس اوور G01 پا به جاده های ایران گذاشته و امروز نسخه های مونتاژی صفر کیلومتر این خودرو در بازار دیده می شود. نشان خودروسازی SWM که ساختاری چینی دارد و با مشارکت یک کمپانی ایتالیایی (که در زمینه تولید موتورسیکلت در ایتالیا فعال است) تاسیس شده است. پس از تشدید مشکلات تحریم صنعت خودروی ایران از جانب آمریکا و سخت تر شدن مبادلات میان شرکت های ایرانی و خارجی، عملا امکان تحویل بیسو T5 به مشتریان سیف خودرو از بین رفت. برای همین این خودروساز بخش خصوصی فعالیت خود را با نشان اِس دبلیو اِم آغاز کرد و در گام نخست SWM G01 و SWM G01F را به مشتریان معرفی نمود.

در هفته جاری نیز شاهد بودیم که تصاویری از خط تولید صنایع تولیدی مرتب و سیف خودرو منتشر شد و مشخص گردید که تولید انبوه SWM G01 در تهران آغاز شده است. حال با گذشت چند روز از انتشار این خبر، حضور این کراس اوور مونتاژی در بازار تهران دیده می شود. با انتشار آگهی های فروش این خودرو در فضای مجازی، خبرنگار اسب بخار با چند نفر از فروشندگان این خودرو تماس گرفت. برخی از آگهی های منتشر شده برای G01، مربوط به نمایشگاه هایی بود که این خودرو را به صورت امانی از مشتری برای فروش تحویل گرفته بودند و سایر آگهی ها برای مشتریانی بود که پیش از این حواله بیسو T5 داشته اند و حال شرکت سیف خودرو به آن ها SWM G01 را تحویل داده است.

در بهمن ۱۳۹۸، یکی از مخاطبان اسب بخار تصویری از دعوتنامه SWM G01 را برای این رسانه ارسال نمود و مشخص شد که سیف خودرو بهای ۳۷۵ میلیون تومان را برای مشتریان قدیمی اش در نظر گرفته است. با محاسبه های مختلف و دعوتنامه صادر شده در سال گذشته، مشتریان سیف خودرو کمتر از ۳۴۰ میلیون تومان را برای تحویل G01 به حساب شرکت واریز کرده اند و مابه التفاوت این عدد با بهای رسمی نیز به سود مشارکت و تاخیر اختصاص دارد.

حال با توجه به آگهی های منتشر شده برای SWM G01 شاهد هستیم که قیمتی در محدوده ۵۵۰ میلیون تومان برای این خودرو تعریف شده است. این قیمت گذاری توسط نمایشگاه داران و برخی دلالان که خود را سرمایه گذار در بازار خودرو معرفی می کنند، انجام شده است. بدیهی است که در شرایط آشفته بازار خودرو، نمی توان اظهار نظر دقیقی در خصوص قیمت گذاری دلالان برای این خودرو کرد. اما قطعا اگر قرار باشد تا G01 در بازار ایران موفق شود و امکان خرید و فروش رایج را در بازار آزاد به دست بیاورد، باید در بحث تولید و عرضه یکنواخت به تعادل نسبی برسد و از سویی با تیراژ مطلوب و خدمات پس از فروش گسترده در سطح کشور دیده شود.

با توجه به آگهی های موجود، فعلا G01 به دست مشتریان سیف خودرو رسیده و فعلا نسخه G01 F پا به بازار نگذاشته است. آن طور که مشخص است، G01 و G01 F از نظر فنی، امکانات رفاهی و ایمنی با هم تفاوتی ندارند و تنها در بحث تریم داخلی و طراحی با هم تمایز دارند. البته که می توان G01 F را با تریم داخلی G01 معمولی سفارش گذاری کرد.
این دو خودرو SWM در جایگاه کراس اوورهای متوسط قرار می گیرند و به پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۱۵۶ اسب بخار با گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر مجهز هستند. توان این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی G01 و G01 F می رسد. هر دو این خودروها در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم (چرم و جیر در G01 F)، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، صندلی راننده برقی با گرمکن و سردکن، استارت دکمه‌ ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باد لاستیک، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، تنظیم حالت رانندگی برای فرمان و حساسیت پدال گاز، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه تشخیص عابر پیاده و موجودات زنده، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ثبت وقایع، نور پردازی داخلی، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر TFT جلو آمپر با سه طرح گرافیکی و… مجهز هستند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.