درگ آکورا NSX با تسلا مدل S + ویدیو

درگ آکورا NSX و تسلا

رقابت های درگ همواره از جذاب ترین مسابقه های خودرویی هستند که بین دو راننده و اتومبیل هایشان برگزار می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حضور سوپراسپرتی قدرتمند همچون «آکورا NSX» با پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی در همراهی با ۳ موتور الکتریکی، قطعاً می تواند جذابیت یک رقابت درگ را افزایش دهد. NSX شاید بر روی کاغذ اتومبیل وسوسه انگیزی باشد، اما تجربه های میدانی ثابت می کنند که هنوز حتا برای رسیدن به سوپراسپرتی نه چندان جدید همچون «نیسان GT-R» هم راه درازی در پیش دارد. حداقل در درگ و مسیرهای مستقیم GT-R برنده است. اما کلیپی که امروز در اختیار شما گذاشته ایم، می خواهد یک فرصت دیگر به آکورا و NSX بدهد. البته NSX حاضر در این رقابت از سیستم اگزوز Fabspeed بهره می برد و توسط شرکت “Hydra Motor Works” تیون شده است. اکنون کوپه اسپرت ژاپنی به لطف تیون و ارتقای انجام شده حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد که در مقایسه با ۵۷۳ اسب بخار قدرت نسخه های استاندارد، واقعاً ستودنی است. اما آن چه NSX تیون شده را به چالش می کشد حضور محصولی از «تسلا» در برابر اوست!

آن طور که از ویدیو برداشت می شود، تیونینگ انجام شده بر روی آکورا برای مقابله با تسلا کافی نبوده است. «مدل S» حاضر در این درگ از سری ویرایش Performance Raven است. سریع ترین زمان ثبت شده برای NSX در این ویدیو، ۱۰٫۷۴۸ ثانیه است. برای مقایسه بد نیست بدانید تسلا مدل S مسیر مشابه را در ۱۰٫۶۱ ثانیه می پیماید. آن چه انگیزه اصلی از اجرای رقابت ها عنوان می شود، به چالش کشیدن خودروها در برابر قیمت پرداختی و مقایسه آن ها با یکدیگر است. همچون همین ویدیو که نشان داد تسلا مدل S در درگ یک چهارم مایل سریع تر از بهترین محصول هوندا ظاهر می شود.

اگر آکورا نسخه داغ تر و مدرن تری از NSX را عرضه کند، شاید بتواند در برابر تسلا حرف بیش تری برای گفتن داشته باشد. به خصوص که طبق شنیده های موثق، هوندا و آکورا در تلاش اند تا خودروهایی با پرفرومنس بالاتر را در سبد محصولات خود قرار دهند. محصولات اسپرت هوندا احتمالاً با پسوند R شناسایی می شوند. همچنین گفته می شود عرضه ویرایش جدیدی از NSX هم تحت عنوان NSX Type S با ۶۵۰ اسب بخار قدرت در برنامه های تولید آکورا پیش بینی شده است. البته خودروساز ژاپنی، نمایشگاه توکیو ۲۰۱۹ را برای معرفی این مدل از دست داد. شاید در فرصتی دیگر، در سال ۲۰۲۰، شاهد رونمایی از NSX Type S باشیم.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.