دانگ فنگ ix5 به ایران آمد + تصاویر

دانگ فنگ ix5

یکی از مخاطبان اسب بخار، تصاویری از یک کراس اوور جدید را برای این رسانه ارسال کرده است. با توجه به این عکس ها، مشخص است که «دانگ فنگ ix5» به ایران آمده و احتمالا قرار است تا مراحل اخذ مجوزها و تست فنی را پشت سر بگذارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ امروز در این رسانه اعلام شد که گروه دانگ فنگ برنامه عرضه محصولات جدیدش را در بازار ایران دارد و فعلا ۵ خودروساز داخلی برای تولید کراس اوورها و سدان های این نشان چینی به پای میز مذاکره رفته اند. حال تصاویری در اختیار رسانه اسب بخار قرار گرفته که نشان می دهد، کراس اوور ix5 یکی از آن محصولاتی است که دانگ فنگ برنامه تولید و مونتاژ آن را در ایران دارد. با توجه به مطلب منتشر شده پیشین، احتمال آن بسیار است که مونتاژ دانگ فنگ ix5 به یک خودروساز نوظهور در کشور سپرده شود.

دانگ فنگ ix5

دانگ فنگ ix5 از سال ۲۰۱۹ پا به بازارهای هدف گروه DFM گذاشته و تا به امروز با نام ها و پسوندهای مختلفی به فروش رسیده است. به احتمال بسیار زیاد، ix5 با نام و نشانی متفاوت از دانگ فنگ در بازار ایران به فروش می رسد و یک نشان ایرانی در قالب قراردادهای مهندسی و مشارکتی بر روی آن نصب می شود. این کراس اوور چینی در میان سایر محصولات دانگ فنگ، تا حدی از کیفیت بهتری برخوردار است و سطح امکانات و ویژگی های فنی آن باعث شده تا ix5 کمکی متفاوتتر از خودروهای گروه DFM باشد. این خودرو به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو مجهز است که در دو نسخه ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار تولید می شود. این پیشرانه امکان تولید گشتاور ۲۲۰ و ۲۷۰ نیوتن متر دارد و قطعا در بازار ایران تنها با جعبه دنده اتوماتیک تولید خواهد شد. جعبه دنده اتوماتیک دانگ فنگ ix5 از نوع CVT نسل چهارم است. با این حال شاید نتوان لذت رانندگی تمام و کمالی را در این کراس اوور کوپه تجربه کرد!

دانگ فنگ ix5

نمونه فول آپشن دانگ فنگ ix5 ویژگی های زیر را دارد:

۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای

سیستم کنترل و مدیریت پایداری

رادار خطی

رادار نقطه کور

دوربین ۳۶۰ درجه

رینگ آلومینیومی

دیفرانسیل جلو

فرمان کمکی برقی

کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی

جلو آمپر دیجیتال

صندلی های جلو برقی با گرمکن

ترمز پارک برقی

سقف پانورامیک

تریم داخلی چرم

نمایشگر لمسی

سنسور پارک جلو و عقب

سنسور نور و باران

و…

دانگ فنگ ix5 در نمونه های فول آپشن ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار، به ترتیب قیمت ۱۵ هزار و ۵۵۰ دلار و ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار را دارد. حال باید منتظر باشیم و ببینیم که طرف ایرانی چه زمانی با دانگ فنگ به توافق می رسد و آیا به صورت قطعی برنامه مونتاژ ix5 را دنبال خواهد کرد یا خیر؟

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.