دامای X7 با چه قیمتی به فروش می رسد؟

محصولات دامای رونمایی شدند+ویدیو
برخی شنیده ها و پیگیری ها نشان می دهد که شرکت یاران خودرو اروند به عنوان نماینده رسمی Domy چین در ایران، بهایی را برای فروش X7 در نظر گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو اسفند ماه سال گذشته در کنار دامای X5 در تهران رونمایی شد و به گفته مدیران این شرکت، قرار است که در سال ۹۷ عرضه آن ها به صورت وارداتی در کشور آغاز شود. همچنین سازمان توسعه تجارت و سایت ثبتارش، امکان سفارش گذاری برای دامای X5 و X7 را فراهم کرده است. منابع خبری و گفته های کارشناسان نمایندگی یاران خودرو اروند، این خبر را می دهند که گویا این شرکت برنامه دارد X7 را با قیمتی در محدوده ۲۱۵ میلیون تومان به بازار عرضه کند. پیش از افزایش نرخ ارز قرار بود که دامای X5 قیمتی در محدوده ۱۳۰ میلیون تومان داشته باشد و X7 هم با بهایی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان به بازار بیاید. اگر به بهای جهانی دامای X7 مراجعه کنید، می بینید که نسخه مشابه برای ورود به بازار ایران، قیمتی حدود ۱۵۰ هزار یوان را دارد. در ۲۰ فروردین ماه، قیمت یوان به هزار تومان رسید و این یعنی بهای خالص X7 چیزی در محدوده ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود. حال به این عدد تعرفه ۷۵ درصدی، ۱۰ درصد مالیات ارزش افزوده، فیش خودروهای اسقاط، هزینه شماره گذاری، هزینه بار، هزینه بیمه نامه، سود شرکت و… را اضافه کنید. با این شرایط نرخ ارز، حتی اگر بهای هزار تومان برای هر یوان تثبیت شود، احتمال آن وجود دارد که قیمت رسمی دامای X7 در ایران فراتر از ۲۳۰ میلیون تومان اعلام شود. قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان برای این کراس اوور تک دیفرانسیل چینی زمانی اعلام شده بود که قیمت هر یوان کمتر از ۷۵۰ تومان بوده است.
با افزایش نوسانات نرخ ارز و حتی تثبیت آن در شرایط فعلی، شاهد این خواهیم بود که شاید دامای X7 با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان هم عرضه نشود. با اینکه این قیمت در شرایط فعلی غیر منطقی به نظر می رسد، اما در آینده نزدیک می تواند با افزایش قیمت تمام خودروهای وارداتی و تولید داخل، کمتر از رقبا قرار گیرد.
اما در شرایط فعلی با همان قیمت ۲۱۵ میلیون تومان هم، کار برای فروش و بازاریابی یک کراس اوور چینی تازه وارد و تک دیفرانسیل می تواند برای یاران خودرو اروند سخت باشد. هر چقدر هم که این دامای X7 در بحث کیفیت فراتر از رقبای چینی قرار گیرد و امکانات بیشتری نسبت به خودروهای کره ای ارائه دهد، اما جذب مشتریان به سمت این خودرو تا حدی سخت خواهد بود.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.