قیمت دامای X7 در بازار آزاد مشخص شد

محصولات دامای رونمایی شدند+ویدیو
شرکت “یاران خودرو اروند” در پایان سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و طی مراسمی به عنوان نماینده ی رسمی نشان “دامای” چین شناخته شد. این شرکت در شب معرفی و رونمایی از نشان تجاری خود و شریکش، دامای X7 و X5 را به بازار کشور معرفی نمود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دامای به عنوان یکی از نشان های زیرمجموعه ی گروه “زوتی” چین شناخته می شود و بالاترین سطح کیفیت محصولات این گروه خودروسازی را تولید می کند. یاران خودرو اروند سال گذشته اعلام کرد که در ابتدا دامای X7 و X5 به صورت وارداتی به بازار کشور عرضه می شوند و سپس برنامه ی مونتاژ و تولید محصولات دامای در ایران پیش گرفته می شود. این شرکت در اردیبهشت ۹۷ به صورت رسمی پیش فروش این دو خودرو را با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان برای X5 و ۱۹۸ میلیون تومان برای X7 آغاز کرد و قرار بود که اولین سری از این محصولات در ۶۰ روز کاری به دست مشتریان برسند. اما با بسته شدن ثبت سفارش و ممنوعیت واردات خودرو، شاهد بودیم که خودروهای مشتریان پشت درب گمرک ماند و ترخیص نشد. حال با دستورهای نهادهای مسئول، چند وقتی است که روند ترخیص خودروهای مانده در گمرک آغاز شده و شاهد هستیم که بالاخره دامای X7 به خیابان ها آمده و پلاک ملی دریافت کرده است.
اما با حضور این خودرو در بازار، شاهد هستیم که تعداد قابل توجهی از این کراس اوور لوکس چینی به جای تردد در خیابان ها و جاده ها در آگهی های فروش وبسایت ها قرار دارند و تعدادی از X7ها هم در نمایشگاه های خودرو به سر می برند. جالب است بدانید که دلالان و نمایشگاه داران قیمت دامای X7 مدل ۲۰۱۸ را از ۳۱۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تعیین کرده اند و می خواهد این خودروی چینی وارداتی را با این قیمت به خریداران بفروشند. خودرویی که مانند بورگوارد BX7 و BX5 به صورت محدود به بازار ایران آمده و از سویی آشنایی عموم مردم و مشتریان با این خودرو به مراتب کمتر از خودروهای بورگوارد است.
با اینکه دامای X7 از نظر کیفیت، امکانات و ایمنی به مراتب قویتر از بسیاری از خودروهای چینی حاضر در بازار کشور است، اما به خاطر حضور آن با تعداد محدود در بازار و از طرفی نامشخص بودن وضعیت خدمات پس از فروشش، بدیهی است که فروش سختی در نمایشگاه های تهران تجربه خواهد کرد. همچنان در این کراس اوور لوکس چینی می بینیم که سنت اکثر چینی ها در عدم به کارگیری از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ دیده می شود و X7 هم تنها در نسخه ی تک دیفرانسیل به بازار ایران آمده است.
دامای X7 مانند بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار ایران به پیشرانه ی ۴G6354T تحت لیسانس میتسوبیشی مجهز است که ۱۷۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک دوکلاچه ی این خودرو توان را به چرخ های جلویی می رساند و در رسانه های چینی نقل شده که شتاب قابل قبولی را این پیشرانه برای X7 فراهم می کند.
در طراحی بیرونی و کابین این کراس اوور چینی مشخص است که گروه زوتی از الگوی محصولات آلمانی و انگلیسی بسیار استفاده کرده است. امکاناتی نظیر ۶ کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه ی کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، سقف پانارومیک، درب صندوق برقی، صندلی های جلوی برقی با گرمکن، سنسور نور و باران، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک جلو و عقب، تریم داخلی چرم، نمایشگر ۱۰ اینچی با ۸ باند و ساب ووفر، دنده ی پشت فرمان، فرمان کمکی برقی و طرح D، آینه ی های تاشو برقی، حافظه ی تنظیمات راننده، رینگ ۱۹ اینچی، کروز کنترل، دوربین عقب، کامپیوتر سفر، دسته دنده ی مخفی طرح جگوار-لندروور، راهنمای تعویض لاین، وکیوم درب ها و… در دامای X7 وجود دارد.
شرکت یاران خودرو اروند در زمان پیش فروش این خودرو متعهد شده بود که ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.


شما مخاطبان اسب بخار می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودرو ویدیوی معرفی محصولات دامای در شب رونمایی را تماشا نمایید.

قیمت دامای X7 در بازار آزاد مشخص شد

پایگاه خبری اسب بخار

۲ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.