افت قیمت چینی های ناشناخته در بازار آزاد

افت قیمت چینی های ناشناخته در بازار آزاد
با گذشت چند هفته از حضور برخی چینی های جدید گران قیمت در بازار خودروی کشور، شاهد هستیم که به خاطر عدم شناخت مشتریان نسبت به آن ها، این روزها افت قیمت شدیدی را برای رسیدن به معامله تجربه می کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هاوال H9 بهمن موتور که در هفته های گذشته با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان به نمایشگاه های خرید و فروش خودروی تهران آمده بود، امروز برای ثبت یک معامله ی واقعی قیمتی کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان را تجربه می کند. در هفته ی گذشته برخی فروشندگان این خودروی شاسی بلند، بهای آن را حدود ۷۴۵ تا ۷۷۰ میلیون تومان اعلام می کردند و با رسیدن به روزهای پایانی هفته ی گذشته، حتی به قیمتی حدود ۷۱۰ میلیون تومان هم راضی شده بودند. در نظر داشته باشید که طبق اطلاعات منتشر شده در کدال گروه بهمن، هاوال H9 قیمتی حدود ۳۰۱ میلیون تومان را برای مشتریان خاص داشته و حال این افراد و دلالان می خواهد که به خاطر داشتن چنین امتیازی برای خرید این شاسی بلند، به سود بیش از ۴۰۰ میلیون تومان برسند. اما شاهد هستیم که به خاطر عدم شناخت مشتریان از H9 و همچنین تیراژ بسیار کم این خودرو، بسیاری خرید این چینی گران قیمت را به صرفه نمی دانند.

دامای X7 هم جز همان خودروهای چینی تازه وارد است که به صورت وارداتی در اختیار مشتریان قرار گرفته و به عنوان یک کراس اوور لوکس چینی شناخته می شود. این خودروی جدید هم به خاطر عدم شناخت مشتریان و تیراژ محدود ورود آن به بازار کشور، هر روز افت قیمت در معامله را تجربه می کند. دامای X7 در روزهای اول اخذ مجوز شماره گذاری و تحویل به مشتریان، قیمتی فراتر از ۳۷۰ میلیون تومان را تجربه می کرد. اما با گذشت زمان به گفته برخی نمایشگاه داران، کسی با این قیمت ها به سراغ چنین خودروی ناشناخته ای نمی آید. به گفته ی یکی از نمایشگاه داران تهران، وقتی مشتری دامای X7 را می بیند و به خاطر طراحی و خاص بودنش از آن خوشش می آید، باز هم حاضر نیست که بیش از ۳۰۰ میلیون تومان را برای آن بپردازد. به گفته ی این فرد با اینکه برخی دلالان و فروشندگان X7 قیمتی حدود ۳۲۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان را برای آن اعلام می کنند، اما قیمت این کراس اوور چینی به خواسته برخی مشتریان واقعی باید کمتر از ۲۸۰ میلیون تومان باشد. برای همین با آغاز هفته ی جدید برخی دارندگان دامای X7 حاضر هستند که از امروز این خودرو را با قیمتی کمتر از ۳۱۰ میلیون تومان برای فروش بگذارند.

کوپا T210 که محصول ریگان خودرو و شهر خودرو به حساب می آید، چند وقتی است که در نمونه های پلاک شده به خیابان آمده و کم کم به تعداد این خودرو در جاده های کشور اضافه می شود. در روزهای اول شماره گذاری T210، شاهد بودیم که برخی دلالان قیمتی فراتر از ۴۲۰ میلیون تومان را برای نسخه ی فول آپشن (فلگشیپ) آن اعلام می کردند. اما از اواسط هفته ی گذشته سقوط قیمتی کوپا T210 آغاز شده و حتی برخی فروشندگان و دلالان حاضر هستند تا این خودرو را با قیمتی کمتر از ۳۱۰ میلیون تومان در اختیار مصرف کنندگان واقعی بگذارند.

وجه شباهت این سه خودرو نبود مشتری برای خرید آن ها در بازار آزاد است و دلیل آن چیزی جز شفاف نبودن آینده ی این محصولات نیست. بدیهی است که اگر بهمن موتور، یاران خودروی اروند، ریگان خودرو و شهر خودرو بتوانند آینده ی این خودروها را در بحث خدمات پس از فروش تضمین کنند، خریداران واقعی کم کم به سراغ هاوال H9، دامای X7 و کوپا T210 می آیند.


آلبوم تصاویر هاوال H9 بهمن موتور:


آلبوم تصاویر دامای X7:


آلبوم تصاویر کوپا T210:

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.