داستر جدید در اروپا چه قدر قیمت دارد؟

داستر جدید در اروپا چه قدر قیمت دارد؟
«داچیا» به تازگی نسخه ای جدید از «داستر» را در بازار انگلستان معرفی کرده است. قیمت رسمی این خودرو برای مشتریان بریتانیایی، ۱۰٫۹۹۵ پوند (۱۳٫۲۶۱ دلار یا ۱۱٫۸۸۱یورو) اعلام شده است. همچنین این کراس اوور در نسخه دیفرانسیل جلو تنها در انگلستان و اروپای غربی عرضه خواهد شد. اما نقطه عطف ماجرا، پیشرانه جدید توربو شارژ است که با نمونه ۱٫۶ لیتری قدیمی Sce 115 جایگزین شده است.
بنا به گفته های داچیا، پیشرانه جدید مصرف سوخت کم تری خواهد داشت و عملکرد بهینه ای از خود در مقایسه با نسخه های قبلی به نمایش می گذارد. مشتریان می توانند داستر ۲۰۲۰ را در دو تیپ Essential و Comfort سفارش دهند که به ترتیب ۱۲٫۴۹۵ و ۱۳٫۹۹۵ پوند قیمت گذاری شده اند. پیشرانه ۳ سیلندر ۱٫۰ لیتری جدید داچیا، ۹۹ اسب بخار را در دور ۵۰۰۰ rpm به تولید می رساند و حداکثر گشتاور آن نیز ۲۶۰ نیوتن متر برآورد شده است که در دور موتور ۲۰۰۰ rpm آزاد می گردد.
داستر جدید در اروپا چه قدر قیمت دارد؟
این اعداد و ارقام، ۶۶ درصد بهینه سازی را در مقایسه با SCe 115 نشان می دهند. این پیشرانه با یک جعبه دنده ۵ دنده دستی هماهنگ می شود و نرخ مسافت قابل پیمایش آن نیز در فاصله ۴۸٫۷ تا ۴۹٫۵ مایل بر گالن انگلستان قرار دارد. داستر جدید در هر ۱ کیلومتر، تنها ۱۲۶ گرم به چرخه دی اکسید کربن اضافه می کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز بر اساس اعلام سازنده، ۱۲٫۵ ثانیه است و تا ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت هم می توان با آن سرعت گرفت که البته کم بودن این عدد، چندان اهمیتی برای خریداران داستر ندارد.
داستر جدید در اروپا چه قدر قیمت دارد؟
داستر در اروپا با ویژگی های ظاهری جدیدی از جمله قاب آینه های مشکی و رینگ های ۱۶٫۰ اینچی آلیاژی عرضه می شود.
شیشه های رنگی عقب، نور بالای اتوماتیک، شیشه های برقی جلو، محدودکننده سرعت و سیستم کمک در حرکت سربالایی را هم به فهرست امکانات نسخه پایه داستر اضافه کنید. تهویه مطبوع به عنوان یک آپشن به نسبت لوکس از نمونه های Essential به داستر اضافه می گردد! همچنین رینگ های پنج پره جدید، باربندهای مشکی و گرم کن فرمان هم در این نسخه به چشم می خورند. دوربین دید عقب، کروزکنترل، شیشه های برقی عقب، فرمان چرمی، قاب کرومی آینه های کناری، باربندهای مشکی براق و رینگ هایی با طرح متفاوت هم فهرست آپشن های نسخه Comfort را می سازند.
از دیگر انتخاب های موجود برای این کراس اوور رومانیایی، می توان به پیشرانه های بنزینی TCe 130و Tce 150 و دیزلی dCi 115 اشاره کرد. TCe 130 در نسخه های کامفورت و پرستیژ با دیفرانسیل محرک جلو قابل سفارش است. TCe 150 را در دو تریم گفته شده می توان همراه با دیفرانسیل محرک چهار چرخ سفارش داد. نسخه های دیزل در هر دو نوع تک یا جفت دیفرانسیل عرضه می گردند.
داستر جدید در اروپا چه قدر قیمت دارد؟
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.