خودروهای جایگزین ام جی ۳۶۰ اعلام شد + تصاویر

لوکسژن U6

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خواستار تسریع در اجرای تعهدات مدیران شرکت تولیدی صنعت خودروی آذربایجان در تحویل خودروهای جدید به مشتریان شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی؛ روز گذشته بر اساس دعوت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از مدیران مجموعه صنعت خودروی آذربایجان طی نشستی که در سالن جلسات سازمان تشکیل شد ؛ روند فعالیت شرکت بررسی شد.

شرکت صنعت خودرو آذربایجان بر اساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر پیش فروش ۶۶۶۴ دستگاه خورد ۳۶۰ MG اقدام به پیش فروش کمتر از ۶ هزار دستگاه نمود که ۱۲۵۲۸ دستگاه ثبت سفارش نموده و هزینه خرید ۵۶۹۲ دستگاه را نیز پرداخت و برای طرف خارجی سوئیفت نمود .

به جهت همکاری شرکت سایک موتور چین با تحریمهای اعمالی آمریکا و عدم ارسال قطعات منفصله خودرو تولید خودرو ام جی ۳۶۰ منتفی و شرکت صرفاً توانست تعداد ۲۲۴۸ دستگاه خودرو را تولید و تحویل نماید .

در این میان برخی از حواله داران انصراف دادند و برخی نیز در تعزیرات حکومتی علیه شرکت شکایت نمودند که تمامی شکایات در شعبه ۶۴ تعزیرات حکومتی استان تهران تجمیع شد و نهایتا پس از رسیدگی در تاریخ ۹۹/۰۳/۱۷ رای سازمان تعزیرات حکومتی صادر که بر اساس رای مذکور حکم به تحویل یکدستگاه خودروی جایگزین به انتخاب مشتری از محصولات شرکت صنعت خودروی آذربایجان ( لوکسژن SUV-U6 یا خودروی سواری ۵۰ S ) داده شده است که حداکثر زمان لازم جهت شروع فرآیند تحویل خودرو لوکسژن از پایان تیر ماه ۹۹ وS50 آذویکو از اواخر مهرماه ۹۹ بوده که حداکثر بایستی تا پایان بهمن ماه ۹۹ مطابق اولویت های ثبت نامی تحویل مشتریان گردد .

مضافا اینکه شرکت ملزم شده است ۱۸ درصد به عنوان سود مشارکت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو و ۱۲ درصد به عنوان خسارات تاخیر از زمان سررسید قرارداد تحویلی ( در خصوص کسانیکه مبلغ خسارات بیشتری در قرارداد دارند بر مبنای قرارداد خسارت تاخیر محاسبه خواهد شد . ) و نیز مابه التفاوت نرخ تورم بانک مرکزی از زمان سررسید تحویل قراردادی تا زمان تحویل خودرو ( سالهای ۹۷ ،۹۸ ،۹۹ ) را به هنگام تحویل خودرو جایگزین در حق حواله داران کارسازی نموده و از قیمت محصول جایگزین کسر نماید که علی رغم سنگین بودن حجم جرایم مورد لحوق حکم و تحمیل هزینه های غیرمتعارف به شرکت و حق اعتراض شرکت به رای محکومیت سنگین مزبور ، حبیب امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان از مدیران مجموعه صنعت خودرو آذربایجان خواست بدلیل حمایت از حواله داران به رای تمکین نموده و در تحویل خودرو به مشتریان تسریع نمایند .

وی همچنین ضمن اعلام قول مساعدت برای تسریع در مراحل تولید از مدیران این شرکت خودروسازی خواست جهت انجام تعهدات و عمل نمودن به رای صادره هرچه سریعتر اقدام کنند .

ضمنا مدیران شرکت نیز متعهد شدند برابر قرار داد ، سود مشارکت و جریمه تاخیر آندسته از حواله داران که انصراف می دهند را در سریعترین زمان ممکن بپردازد .

مشارکت دانگ فنگ با خودروسازان ایرانی:

چندی پیش پایگاه خبری اسب بخار اعلام کرد که نمایندگان DFM و DFL گروه دانگ فنگ چین به دنبال آن هستند تا سهم بازار خود را در ایران افزایش دهند. برای همین مذاکرات زیادی را با شرکای ایرانی برگزار کرده اند و تا به امروز با برخی خودروسازان خصوصی مانند آذویکو، خودروسازی فردا و بهمن موتور برای تولید محصولات جدید به توافق رسیده اند. همان طور که مشخص است، با توجه به زیرمجموعه بودن لوکسژن در گروه دانگ فنگ، طرف چینی لوکسژن U6 را برای مونتاژ SKD به آذویکو سپرده است و برنامه دارد تا دانگ فنگ S50 را هم جهت تولید به استان آذربایجان شرقی ببرد.

با توجه به شنیده ها، قرار است تا لوکسژن U6 به روش SKD در ایران تولید شود و قیمتی در بازه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان را داشته باشد. همچنین دانگ فنگ S50 نیز در بازه ۳۰۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد و حواله داران ام جی ۳۶۰ باید برای دریافت این خودروهای جایگزین مابه التفاوتی را بپردازند.

لوکسژن U6 :

دانگ فنگ S50:

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.