جگوار – لندرور در شکایت از لندویند پیروز شد

جگوار – لندرور در شکایت از لندویند پیروز شد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروسازان چینی مدت مدیدی است که به کپی برداری از طراحی های خودروسازان مطرح جهانی مشغول هستند. این موضوع در ایران نیز به خوبی مشهود است و خودروهای چینی مشابه با خودروهای کیا و هیوندای در خیابان ها به وفور دیده می شوند، اما این بار نبرد قانونی بین کمپانی “جگوار – لندرور” با شرکت چینی “لندویند” از زیرمجموعه برند JLC، بالا گرفته است.

جگوار – لندرور در شکایت از لندویند پیروز شد

به تازگی دادگاهی در چین، شکایت کمپانی جگوار – لندرور از لندویند به اتهام کپی برداری در طراحی شاسی بلند X7 را بررسی کرده و در پایان رأی موافق به نفع شرکت جگوار – لندرور صادر شده است. به گزارش “گاردین”، پنج عنصر اصلی طراحی لندویند X7 از رنج رور ایوُک (Evoque) کپی برداری شده، این در حالی است که شاسی بلند لندویند X7 با نصف قیمت رنج رور ایوک در بازار عرضه می شود.
جگوار – لندرور در شکایت از لندویند پیروز شد
اکنون پس از ۳ سال بررسی در دادگاه، رأی به نفع جگوار – لندرور صادر شده و کمپانی لندویند به پرداخت غرامتی نامعلوم به این شرکت محکوم شده است. مهم تر از این، تولید لندویند X7 به زودی به طور کامل متوقف خواهد شد.
جگوار – لندرور در شکایت از لندویند پیروز شد
نکته جالب این که چندی پیش یک نمونه از لندویند X7 در خیابان های تهران دیده شده بود. به گفته “کیت بنجامین” مدیر بخش قانون جگوار – لندرور:
“ما از تصمیم دادگاه پکن خرسند هستیم. این تصمیم اطمینان ما به سرمایه گذاری در چین و قضاوت عادلانه دادگاه ها در این کشور را افزایش می دهد. مشخص است که این حکم با به کار گیری صحیح قانون انجام گرفته تا از حقوق مصرف کنندگان حفاظت شود. افزون بر این از سرمایه گذاری کسب و کار در طراحی و نوآوری شرکت نیز محافظت خواهد شد.”


اکنون که برای نخستین بار یک خودروساز غربی در شکایت از یک خودروساز چینی به دلیل کپی برداری پیروز شده است، این مسئله می تواند سرآغازی برای شکایت های پیش روی باشد. پیش از این کمپانی “پورشه” نیز از شرکت “زوتی” به دلیل کپی برداری از طراحی ماکان در ساخت نمونه T700 در سال ۲۰۱۶ شکایت کرده بود.
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1، Guardian

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.