جنجال بر سر جعبه دنده گران ترین خودروی جهان بالا گرفت!

فراری ۲۵۰ GTO
«فراری ۲۵۰ GTO»، به عنوان گران ترین خودروی جهان، در میان دعوای حقوقی بین مالک و یک نمایندگی سرشناس در دادگاه لندن قرار گرفته است.
هنگامی که خودروی مورد بحث با رنگ آبی توسط «گرگور فیسکن»، تاجر ۵۵ ساله خریداری شد، جعبه دنده اصلی روی آن نصب نبود. مالک نیز از این موضوع خبردار بود و تصور می کرد که جعبه دنده در آینده ای نزدیک به او تحویل داده می شود.
فراری ۲۵۰ GTO
فروشنده این خودرو «برنارد کارل» نام دارد که یک وکیل اهل واشنگتن است. او عقیده دارد که تحویل دادن گیربکس فراری ۲۵۰ GTO به مالک جدید خارج از قرارداد وی با فیسکن است و مالک جدید حقی برای اعتراض ندارد. درواقع، کارل مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را از مالک جدید طلب کرده تا جعبه دنده اصلی خودرو را که اکنون در یک نمایندگی خودروهای کلاسیک قرار دارد تحویل بدهد.
فراری ۲۵۰ GTO
با تیراژ تولید تنها ۳۹ دستگاه، بین سال های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴، فراری ۲۵۰ GTO یکی از رؤیایی ترین خودروهای تاریخ به شمار می رود. فیسکن مبلغ ۴۴ میلیون دلار را برای خودرو پرداخت کرده که گران ترین رقم فروش در حراجی عمومی محسوب می شود. افزون بر این، نمونه موردبحث دومین مدل ۲۵۰ GTO تولید شده است.
فراری ۲۵۰ GTO
خودروی فیسکن تاریخچه غنی در مسابقات اتومبیل رانی دارد و در مسابقه ۱۲ ساعته سبرینگ با رانندگی «فیل هیل» افسانه ای، مقام نخست کلاس خود را به دست آورده است. شرکت خودروهای کلاسیک فیسکن خودرو را در سال ۲۰۱۷ خریداری کرد و سپس نمونه مورد بحث به یک خریدار ناشناس فروخته شد.
فراری ۲۵۰ GTO
همه چیز طبق برنامه پیش می رفت تا هنگامی که کارل مبلغ ۲۵ هزار دلار را برای ترخیص جعبه دنده از نمایندگی در آمریکا طلب کرد. با این وجود، هنوز هم جنجال بین مالک کنونی و مالک قبلی خودرو بر سر پرداخت مبلغ گیربکس و ارسال آن به انگلستان ادامه دارد.


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motorious

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.