جلوپنجره بزرگ و موتور ۵۰۰ اسبی برای M4 GT3 تأیید شد

ب ام و M4
هنوز ماه های زیادی باقی مانده است تا نسخه نهایی «ب ام و M4» جدید را ببینیم. شاید یک سال و حتا بیش تر. اما ب ام و علاقه زیادی دارد که به صورت تدریجی، المان هایی از این محصول جدید را فاش کند.
المان هایی که در قالب تصاویر جاسوسی منتشر شدند و به جرئت ما را در شوک فرو بردند. ب ام و از زمان های دور همواره علاقه داشت یک هیولای دودَر با پیشوند M عرضه کند. اکنون با تیزر رسمی M4 جدید مواجه ایم.
البته ما پیش از این هم، عملاً پیش نمایشی از اتومبیل مسابقه ای M4 GT3 را در قالب یک کانسپت در ذهن خود داشتیم. خودرویی که به نظر می رسد با نسخه تولیدی ای که قرار است در خیابان ها تردد کند، تفاوت چندانی نخواهد داشت. در این تیزر هم چندان به جزئیات ظاهری پرداخته نشده است. اما می توانیم ببینیم که ب ام و سرانجام از آن جلوپنجره کلیوی غول آسا در M4 استفاده کرده است. جلوپنجره ای که هم در کانسپت ۴ دیده شده بود و هم در تصاویر لورفته از سری ۴ جدید به چشم می خورد.
البته این تیزر هم خلاف تصور همگان، به صورت کلیپ نیست و فقط در یک عکس خلاصه شده است. از آن چه از این فوتوتیزر برمی آید، ارتفاع جلوپنجره را نمی توان مشاهده کرد. اما از سبک طراحی گوشه های بالایی آن و شباهتش با کانسپت ۴، می توان فهمید که این جلوپنجره حتا اگر خیلی هم غول آسا نباشد، قطعاً از جلوپنجره کنونی سری ۳ و ۴ بزرگ تر است. علاوه بر انتشار این فوتوتیزر، ب ام و رسماً تأیید کرده است که از پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ S58 برای M4 جدید بهره می گیرد. هنوز مشخص نیست که قدرت دقیق این پیشرانه در چه حد است، اما منابع متفرقه ادعا کرده اند که M4 جدید قدرتی فراتر از ۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت. پیش از این، در سری مدل های Competition، شاهد استفاده از موتور ۵۱۰ اسب بخاری بودیم که بر روی مدل های X3 M و X4 M ارائه شده بود. اما اکنون پرسش این است که آیا تمام M4ها با چنین قدرتی عرضه می شوند یا فقط در مدل های رده بالا می توان شاهد نصب موتورهای قدرتمند بود؟
ب ام و M4
رسانه های غربی همچنین از زمان رونمایی رسمی هم اطلاعاتی در اختیار دارند. این تاریخ، حداقل برای مدل GT3 به طور قطعی تعیین شده است. ب ام و از M4 GT3 در نیمه دوم ۲۰۲۰ پرده برمی دارد. خودرویی که احتمالاً در نمایشگاه فرانکفورت در پایان ماه سپتامبر به نمایش در می آید. قطعاً این به آن معنا نیست که نسخه استاندارد M4 نیز به طور همزمان با GT3 معرفی می گردد. همان طور که ب ام و، مدل M8 GTE را با فاصله زمانی نسبت به M8 معمولی عرضه کرد.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.