تویوتا RAV4 به رکورد فروش ۱۰ میلیون دستگاه رسید

تویوتا RAV4

«تویوتا RAV4» به عنوان یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای ژاپنی، اکنون موفق به کسب افتخاری مهم در تاریخ خود شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گفته شرکت «تویوتا» تا پایان ماه فوریه بیش از ۱۰ میلیون دستگاه تویوتا راوفور در جهان فروخته شده که این رکوردی جدید در تاریخ خودروی مورد بحث به شمار می رود. تویوتا راوفور در پنج نسل از سال ۱۹۹۴ تاکنون روی خط تولید قرار گرفته و فروش موفقی را تجربه کرده است.

تویوتا RAV4

در واقع، فروش نسل کنونی راوفور از تمامی نسل ها و مدل های قبلی پیشی گرفته است. در سال اول تولید تویوتا RAV4، تعداد ۵۳٫۰۸۰ دستگاه از این خودرو فروخته شد. این رقم به صورت پیوسته در طی سالیان افزایش یافت و درست یک دهه بعد، در سال ۲۰۰۴، فروش راوفور به ۲۳۹٫۷۹۴ دستگاه رسید. فروش رو به رشد RAV4 در دهه دوم و سوم تولید نیز ادامه پیدا کرد و سرانجام در سال ۲۰۱۹ به رکورد فروش ۹۶۵٫۷۶۰ دستگاه رسید.

تویوتا RAV4

تویوتا راوفور در سال گذشته نه تنها لقب پرفروش ترین شاسی بلند جهان را دریافت کرد، بلکه در رتبه چهارم پرفروش ترین خودروهای سواری جهان نیز قرار گرفت. داغ ترین بازار خودروی مذکور، بازار آمریکایی شمالی با فروش ۵۳۵٫۰۰۰ دستگاه بود. پس از آن اروپا با فروش ۱۳۳٫۰۰۰ دستگاه و چین با فروش  ۱۲۷٫۰۰۰ دستگاه رکورددار بودند.

تویوتا RAV4

با وجود گسترش ویروس کرونا و لطمه شدید به آمار فروش خودرو در سراسر جهان، سال ۲۰۲۰ نیز برای راوفور سال مهمی به شمار می رود. تویوتا برای اولین بار در سال ۲۰۲۰، مدل پلاگین هیبریدی از RAV4 را به بازار عرضه خواهد کرد. این مدل از پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر با ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن متر گشتاور بهره می برد که با یک موتور الکتریکی در قسمت عقب هماهنگ شده است. در نتیجه، قدرت ترکیبی تویوتا RAV4 پلاگین هیبریدی به ۳۰۲ اسب بخار می رسد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.