تغییرات جدید دنا پلاس مشخص شد + تصاویر

دنا پلاس توربو اتوماتیک

در حاشیه بازدید اعضای جدید کمیسیون صنایع مجلس و خبرنگاران از کارخانه های ایران خودرو، مشخص گردید که این خودروساز به تازگی تغییراتی را بر روی نسخه های مختلف دنا پلاس اعمال کرده است. در حال حاضر یکی از خطوط تولید ایران خودرو تهران به ساخت دنا پلاس تنفس طبیعی دنده ای، دنا پلاس توربو دنده ای و دنا پلاس توربو اتوماتیک اختصاص دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ اولین تغییر مشهود در خانواده دنا پلاس مربوط به نمونه تنفس طبیعی معمولی است. پس از آغاز تحریم ها، ایران خودرو سانروف دنا پلاس را حذف کرد و تنها این آپشن را برای نمونه های توربو و اتوماتیک در نظر گرفت. حذف سانروف در دنا پلاس معمولی باعث شد تا در خط تولید، از سازه سقف مشابه به دنا، سورن و سمند برای این خودرو استفاده شود. اما حالا شاهد آن هستیم که دوباره سازه سقف دنا پلاس بدون سانروف تغییر کرده و طرحی مشابه به قبل را گرفته است.

حتما بخوانید: نحوه قیمت گذاری و تحویل دنا پلاس توربو اتوماتیک مشخص شد

در نمونه سانروف دار دنا پلاس، آنتن رادیویی از نوع کوسه ای و در قسمت عقب سقف است. اما در نمونه بدون سانروف این خودرو، آنتن از نوع معمولی در بخش جلوی سقف قرار دارد. حال شاهد هستیم که با تغییر سازه سقف دنا پلاس معمولی، دوباره آنتن کوسه ای به این خودرو بازگشته و در قسمت عقب سقف دیده می شود. با توجه به مشاهدات مراسم روز سه شنبه، ایران خودرو تولید انبوه دنا پلاس تنفس طبیعی دنده ای را با قالب جدید سقف و آنتن کوسه ای در دست انجام دارد.

دومین تغییر مربوط به لوگوهای زده شده بر روی دنا پلاس توربو اتوماتیک است. پیش از این شاهد بودیم که نام و ویژگی های محصولات ایران خودرو با نوشتار انگلیسی بر روی بدنه نصب می شدند. اما چند وقتی است که نشان های نصب شده بر روی برخی از محصولات ایران خودرو، دوباره طراحی شده اند و نوشتار فارسی را به خود گرفته اند. در حال حاضر این خودروساز دنا پلاس توربو اتوماتیک را با نشان های فارسی تولید می کند و نام “دنا پلاس” را به صورت فارسی بر روی درِ صندوق نصب کرده است. همچنین نشان “توربو” نیز با نوشتار فارسی بر روی گلگیر جلوی سمت شاگرد دیده می شود. نشان “۶AT” هم که پیش از این بر روی درِ صندوق دنا پلاس توربو اتوماتیک وجود داشت، دیگر بر روی گلیگر جلوی سمت راننده دیده می شود.

سومین تغییر برای خانواده دنا پلاس، نصب جعبه دنده جدید بر روی نسخه توربوی دنده ای است. در حال حاضر تولید جعبه دنده ۶ سرعته دستی در کارخانه «نیرو محرکه» آغاز شده و ایران خودرو برنامه دارد تا از ابتدای پاییز سال جاری، دنا پلاس توربو دنده ای را با جعبه دنده ۶ سرعته به بازار عرضه کند. در مراسم بازدید مسئولان از کارخانه ایران خودرو، این جعبه دنده به نمایش در آمد و اعلام شد که در آینده نزدیک به صورت انبوه بر روی دنا پلاس توربو نصب می شود.

پایگاه خبری اسب بخار

۲ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.