تسلا مدل Y با ویژگی های آفرودی

تسلا مدل Y با ویژگی های آفرودی
“تسلا” مدل Y خودرویی استراتژیک است. خودرویی که بر پایه تسلا مدل ۳ شکل گرفته و تریم ها و ویژگی های فنی متنوعی را شامل می شود. به تمام این ها، سیستم چهار چرخ محرک را نیز اضافه کنید.

مدیران 777 مدیران 777

قیمت پایه این خودرو از ۳۹٫۰۰۰ دلار آغاز می شود و سال ۲۰۲۱، زمان ورود آن به بازار است. اما هنوز تسلا از معرفی یک تریم خاص از مدل Y غافل مانده است؛ تریم آفرودی!
گرافیست های وب سایت “موتور وان” دست به کار شده اند و یک نسخه متفاوت از شاسی بلند کوچک تسلا را به وجود آورده اند. فکر می کنید یک تسلا مدل Y با ویژگی های تمام آفرودی چیز مسخره ای از کار در می آید؟ خب خیلی مطمئن نباشید! لحظه ای درنگ کنید تا دیگر خودروهای این چنینی را به یاد بیاورید؛ کیا سول X-Line، فورد فوکوس اکتیو، مزدا CX-30، تویوتا RAV4 Adventure و ادامه ماجرا! همان طور که می دانید برادر بزرگ تر مدل Y، یعنی مدل X هم از توانایی های آفرودی نسبی برخوردار است.
تسلا مدل Y با ویژگی های آفرودی


در رابطه با این تریم جدید مدل Y، نمی گوییم آمده است تا به جنگ جیپ برود! اما این خودرو به اندازه نیاز خریداران، محکم و کاربردی می تواند باشد. قطعه های تزیینی جدید همچون فلاپ های پلاستیکی روی گل گیرها، رکاب و سپرها، دیفیوزر جلو و عقب و جلوپنجره توری جدید به چشم می خورند که مدل Y آفرودی را از نمونه های عادی، متمایز می کنند. اما پیرامون پرفورمنس و عملکرد فنی خودرو، انتظار چیز جدیدی نداشته باشید. این تریم از مدل Y در صورت تولید، همچنان توانایی پیمایش ۳۷۰ کیلومتر مسافت دارد و در عرض ۵٫۹ ثانیه، خود را از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رساند. مدل های لانگ رنج (دور برد) نیز می توانند تا ۴۸۹ کیلومتر را بدون شارژ دوباره بپیمایند و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۵٫۵ ثانیه ای را به نام خود ثبت کنند. بالاترین نسخه کنونی مدل Y نیز اگرچه برد ۴۵۰ کیلومتری دارد، اما شتاب ۴٫۸ ثانیه ای را ارائه می دهد.
تسلا مدل Y از سال آینده در دسترس خریداران قرار می گیرد، اما نسخه پایه ۲۱٫۰۰۰ دلاری تا سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد. مشتریان همچنین می توانند نسخه لانگ رنج را با بهای ۴۲٫۷۰۰ دلار (مدل دو موتوره، ۴۶٫۷۰۰ دلار) انتخاب کنند و یا در نهایت به سراغ تریم پرفورمنس با قیمت ۵۸٫۷۰۰ دلار بروند که فروش آن از سال ۲۰۲۰ آغاز می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.