تست های ساندروی جدید آغاز شد

داچیا ساندرو 2020

به تازگی گروه رنو و کمپانی «داچیا» تست های نسل جدید ساندرو و لوگان را با پوشش های استتار آغاز نموده اند.

مدیران 777 مدیران 777

اگر در برزیل خودرویی که با نام «رنو» فروخته می‌شود تغییر استایل خاص خود را داشته است، در عوض، در اروپا «داچیا ساندرو» (Dacia Sandro) آماده است تا با ورود یک نسل کاملاً جدید قدمی بسیار مهم بردارد. عکس‌های مخفیانه لو رفته از اسکاندیناوی اولین جزییات این خودروی پنج‌در را نشان می‌دهد، اما درحال‌حاضر هیچ اطلاعات موثقی درباره تاریخ رونمایی ساندرو جدید در دسترس نیست. با این وجود، جای تعجب نخواهد داشت که ساندرو جدید تا پایان امسال در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی شود و سپس در سال ۲۰۲۱ وارد نمایندگی‌های فروش شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

همه‌چیز در طراحی تغییر می‌کند

در داچیا ساندرو جدید، اندازه‌ها همان نسبت‌های همیشگی برای یک خودروی پنج‌در هستند، اما اتخاذ یک پلت‌فرم جدید باعث افزایش فاصله محوری چرخ‌ها (wheelbase) و به تبع آن راحتی و افزایش فضا برای مسافران است. درحال‌حاضر، چراغ‌های جلو تقریباً نامرئی هستند و برش کاپوت موتور که بخشی از قوس‌های چرخ و برخی از قسمت‌های سپر جلو را به هم متصل می‌کند، تغییر روشنی از نظر سبک را تأیید می‌کند.

شیشه جلو هم بیش‌تر مایِل به‌نظر می‌رسد و درحالی‌که ستون عقب و دُم خودرو فعلا اصالت خاصی را نشان نمی‌دهند و الگوی چراغ‌ها به نظر کوچک‌تر از نمونه‌های کنونی است. همچنین درون کابین، جایی‌که صفحه نمایش به سبک تبلت طراحی شده، بسیار جالب است. بنابراین انتظار می‌رود سبک تنظیمات فعلی را در ساندرو متحول کند و از سویی برخی تنظیمات و دکمه ها را با زبان ارگونومی جدید در این هاچ بک اقتصادی به نمایش بگذارد.

به‌سختی هیبرید خواهد بود!

ساندرو نمایانگر مدل ورودی داچیاست و به همین دلیل احتمالاً با موتورهای بنزینی و دیزلی کنونی در قدم اول معرفی می شود. داچیا قصد دارد مدل‌های خود را در آینده الکتریکی کند، اما این کار زمانی اتفاق می‌افتد که هزینه این فناوری در قیمت‌گذاری تأثیر نگذارد و برای همین در آینده نزدیک مقدور نیست. از سوی دیگر، داچیا به ترمزهای کاسه‌ای (Drum brakes) در محور عقب وفادار است که از طریق رینگ های آلیاژی قابل مشاهده است.

به احتمال زیاد ساندرو جدید در بازار اروپا با نشان داچیا عرضه می شود و در برخی کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای جنوبی با نشان رنو به فروش می رسد. برخی منابع خبری می گویند که تغییرات بر روی سازه و پلت فرم جدید ساندرو و لوگان تا حد قابل توجهی زیاد است و احتمالا اصول سازه های محصولات برقی در آن ها را رعایت شده است.

لاله شیخ‌زاده

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: کواتروروته

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.