ترمز افزایش قیمت خودرو های صفر کشیده شد

ترمز افزایش قیمت خودرو های صفر کشیده شد
ترمز افزایش قیمت خودرو های صفر کشیده شد

با توجه به افزایش قیمت شدید خودرو های صفر در روز های اخیر ، پیش بینی می شد که این افزایش قیمت بالاخره در جایی متوقف شود و روند نزولی آن شروع شود. از دیروز و امروز بالاخره ترمز افزایش قیمت خودروهای صفر کشیده شد و امروز نیز شاهد کاهش قیمت اندکی در آن ها بودیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اگر سال های اخیر را به یاد داشته باشید حتماً متوجه این قضیه شده اید که پس افزایش قیمت شدید در بازار خودرو ، به مدت دو تا سه روز قیمت ها بدون این که چند روزی ثبات داشته باشند بلافاصله کمی افت می کنند و سپس به ثبات می رسند.

مدیران 777 مدیران 777

این بار نیز چنین قضیه ای رخ داد و پس از چند روز افزایش قیمت شدید و بی دلیل در بازار خودرو ، دیروز و امروز شاهد کاهش قیمتی از ۰.۵ تا ۲ میلیونی در بوده ایم. به این ترتیب روند کاهشی قیمت خودرو های صفر احتمالاً تا چند روز آینده ادامه دار خواهد بود و در نهایت به ثبات می رسد.

خودرو های صفر ایران خودرو :

امروز بیشتر خودرو های صفر ایران خودرو روند کاهشی داشتند و قیمت آن ها بین ۰.۵ تا ۲ میلیون تومان ارزان شد. برای مثال دنا اتوماتیک سفید دیروز با قیمت ۵۹۸ میلیون معامله شد اما امروز با کاهش ۰.۵ میلیونی به قیمت ۵۹۷.۵ رسید. پژو پارس سال سفارشی ELX نیز دیروز ۳۹۹ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود و امروز قیمت جدید ۳۹۷.۵ را تجربه کرد. اما با این وجود پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید قرمز ۵۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۵۲۳.۵ به فروش رسید.

اما در بین ایران خودرویی ها تارا دنده ای مشکی که دیروز ۵۱۷ میلیون بود ، امروز با کاهش ۷ میلیونی به قیمت ۵۱۰ میلیون رسید و توانست بیشترین سقوط قیمتی را به نام خود ثبت کند.

خودرو های صفر سایپا :

خودروهای سایپا نیز امرو در برخی محصولات روند و کاهشی و در برخی دیگر ثبات داشتند و با همان قیمت دیروزی معامله شدند. برای مثال در بین خودرو های سایپا ، پراید وانت یا ۱۵۱ امروز نیز با همان قیمت دیروزی ۱۹۸ میلیون قیمت گذاری شد و در کنار آن تیبا صندوق دار نیز با همان قیمت دیروزی یعنی ۲۲۴ میلیون معامله شد.

اما در این بین برخی خودرو ها مانند ساینا اس که دیروز ۲۳۷ میلیون بود ، امروز کاهش ۲ میلیونی را تجربه کرد و ساینا معمولی نیز ۱.۵ میلیون ارزان شد و به قیمت ۲۳۲ میلیون تومان رسید.

با بررسی شرایط بازار خودرو پیش بینی می شود این روند کاهشی قطره ای تا چند روز آینده ادامه دار باشد و سپس در یک نقطه پایدار قرار گیرد تا قیمت ها حداقل برای چند هفته ثبات را تجربه کنند.

حتما بخوانید : قیمت روز خودرو

۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.