ترالورد؛ برادر بزرگتر کاپرا 2 در ریگان خودرو + تصاویر و مشخصات

زد ایکس ترالورد

به تازگی تصاویری از بازدید استاندار کرمان از شرکت های خودروسازی منطقه ویژه ارگ جدید بم در فضای رسانه ای منتشر شده است. در یکی از این تصاویر، «ترالورد» دیده می شود که پیش از این «گروه بهمن» آن را به بازار کشور معرفی کرده بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، با پیگیری های انجام شده منابع آگاه اعلام کردند که ZX ترالورد موجود در تصویر، به شرکت «ریگان خودرو» تعلق دارد و فعلا این خودروساز برای انجام برخی بررسی ها، این پیکاپ دو دیفرانسیل چینی را به ایران آورده است. یکی از منابع آگاه به خبرنگار اسب بخار گفت که این خودروساز بخش خصوصی، خودروهای جدیدی را به محوطه کارخانه خود آورده و در حال حاضر بررسی های اولیه جهت عرضه این محصولات را در دست انجام دارد. اما با توجه به سابقه فعالیت ریگان خودرو، احتمال آن هم وجود دارد که ZX ترالورد به خط تولید این خودروساز نرسد و یا مانند محصولاتی چون «JMC تایگر»، پروژه تولید آن بسیار طولانی باشد.

زد ایکس ترالورد

پیش از ریگان خودرو، گروه بهمن و شرکت «بهمن موتور» به سراغ ترالورد رفته بودند و این پیکاپ دو دیفرانسیل را در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران ۱۳۹۶ در معرض دید عموم قرار دادند. کمپانی «زِد ایکس اتو» (ZX Auto) یکی از شرکای گروه بهمن است و در حال حاضر پیکاپ «کاپرا ۲» آن در خط تولید بهمن موتور مونتاژ می شود.

معرفی ZX ترالورد:

پیکاپ ترالورد یک محصول چینی به حساب می آید که بعد از مدت ها بحث تولید آن در کشور مطرح شده است. این خودرو در رده پیکاپ های آفرودی قرار می گیرد و در بازارهای هدف ZX Auto (زد ایکس اتو) امکان آن وجود دارد تا امکانات به نسبت کاملی در ترالورد نصب شود. این خودروی دو دیفرانسیل چینی با پیشرانه های مختلف بنزینی و دیزلی تولید می شود و در حال حاضر قوی ترین محصول کمپانی زد ایکس اتو چین است. نکته قابل توجه این است که زد ایکس ترالورد و «آمیکو آسنا» از یک شاسی و اجزای ساختاری بهره می برند.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی آمیکو آسنا در اسب بخار

نمونه بنزینی ZX ترالورد به پیشرانه ۴K22D4T مجهز است. این پیشرانه هم مانند پیشرانه کاپرا ۲، مهندسی کمپانی «میتسوبیشی» را با خود دارد و فناوری توربو و MIVEC در آن دیده می شود این نسخه از ترالورد ۲۱۱ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن ۳۲۰ نیوتن متر است و از دور ۲۰۰۰RPM، حداکثر این توان قابل بهره برداری است. همچنین جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم قدرت را به چرخ های عقب و یا هر چهار چرخ ترالورد می رساند. تنظیمات وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها به صورت الکتریکی در زد ایکس ترالورد انجام می شود و می توان این پیکاپ چینی را در حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار دارد. همچنین قفل دیفرانسیل اتوماتیک را هم می توان برای محور عقب این پیکاپ چینی سفارش گذاری کرد.

در سال ۲۰۱۹ کمپانی ZX Auto نمونه اتوماتیک این خودرو را هم با جعبه دنده ۶ سرعته AT و با فیس لیفتی در بدنه و کابین به بازارهای هدف معرفی کرد. این جعبه دنده با پیشرانه بنزینی میتسوبیشی و دیزلی ایسوزو بر روی ترالورد تطبیق داده شده و ساخت کمپانی «پانچ» است.

در نسخه فول آپشن زد ایکس ترالورد امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، کامپیوتر سفر، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی، ترمز پارک برقی، حالت رانندگی برفی و اسپرت جعبه دنده (در نسخه های اتوماتیک) نمایشگر لمسی، تهویه الکتریکی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، چراغ روشنایی روز و… دیده می شود.

زد ایکس ترالورد در نسخه دو دیفرانسیل دنده ای و سطح امکانات متوسط، قیمتی حدود ۱۸ هزار دلار را در بازار جهانی دارد و نسخه های فول آپشن اتوماتیک آن نیز تا ۲۵ هزار دلار قیمت گذاری شده اند. اما در صورت سفارش گذاری امکانات مطابق با استانداردهای جدید، می توان ترالورد دنده ای را خودرویی گران تر از کاپرا ۲ دانست که اختلاف قیمت نزدیک به ۳ هزار دلار را پیکاپ دو دیفرانسیل گروه بهمن و شرکت بهمن موتور دارد. برای همین می توان توقع داشت که ریگان خودرو ZX ترالورد دنده ای را با قیمتی فراتر ۷۰۰ میلیون تومان به بازار کشور معرفی کند. البته که برخی از کارشناسان صنعت خودروهای تجاری، قیمتی فراتر از ۸۵۰ میلیون تومان را برای این پیکاپ چینی دنده ای در نظر می گیرند و می گویند که قطعا نسخه اتوماتیک آن بیش از ۹۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری می شود.

پایگاه خبری اسب بخار

تصاویر نمایشگاه خودروی تهران ۱۳۹۶: عرفان حمیدی

تصویر بازدید استاندار کرمان: ایرنا

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.