ب ام و سری ۲ اکتیو تورر در حین تست های فنی شکار شد

ب ام و سری 2 اکتیو تورر

به تازگی تصاویری در رسانه های خودرویی منتشر شده که نشان می دهد کمپانی «ب ام و» در حال تست نسل جدید سری ۲ «اکتیو تورر» است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با رشد چشمگیر بازار کراس اوورها و شاسی بلندها در سال های اخیر، به نظر می رسد مشتریان کم تری به سمت خودروهایی در کلاس سری ۲ اکتیو تورر بروند، اما این مانع تحقق برنامه های ب ام و برای تولید نسل جدید این مدل نمی شود و احتمالاً این خودرو امسال رونمایی رسمی خواهد داشت. «مرسدس بنز» در سال ۲۰۱۸ از سومین نسل کلاس B رونمایی کرد. همچنین «لکسوس» مدل LM را سال گذشته معرفی کرد و خودروساز دیگری مثل «بیوک» مدل GL8 Avenir را روانه بازار چین کرد. این نشان می دهد با وجود تغییر سلیقه بازار در سال های گذشته هنوز تقاضا برای این کلاس، به ویژه در بازار چین، وجود دارد. همین موضوع بود که باعث شد ب ام و هم برای عقب نماندن از رقبا تصمیم به تولید نسل جدیدی از سری ۲ اکتیو تورر بگیرد.

مدیران 777 مدیران 777
ب ام و سری 2 اکتیو تورر

ب ام و اکتیو تورر جدید درحالی توسط عکاسان شکار شده که در داخل و خارج استتار شده است و جزییات دقیقی از طراحی بیرونی و داخلی پیدا نیست، اما در داخل قطعات جدیدی مثل فرمان، صندلی و کلیدهای جدید پنجره دیده می شود. عکاس تصاویر توضیح می دهد که ابعاد خودرو بسیار نزدیک به مینی ون شده با این تفاوت که فاصله محوری در این خودرو اندکی بیش تر از مینی ون ها است. این تغییر اندازه شاید به شایعات تولید نسخه ۷ صندلی گرندتورر ب ام و دامن بزند، مدلی که احتمالاً برای رقابت با مرسدس بنز GLB طراحی شود.

ب ام و سری 2 اکتیو تورر

با وجود پوشش های روی بدنه خودرو به نظر می رسد سبک جدید جلوپنجره های بلند و بزرگ ب ام و در این خودرو هم به کار رفته باشد. در واقع باید انتظار داشته باشیم سری ۲ اکتیو تورر، از نظر ظاهری در داخل و خارج خودرو، شباهت های زیادی به سری ۱ هاچ بک داشته باشد و از نظر مکانیکی نزدیک به سری ۲ گرن کوپه ب ام و باشد. چراکه هر دوی آن ها روی پلتفرم ب ام و، با نام FAAR، ساخته می شوند. البته باید منتظر ماند و دید چه تریم هایی با پیشرانه های ۳ و ۴ سیلندر کمپانی در زمان رونمایی ارائه خواهد شد.

ب ام و سری 2 اکتیو تورر

همان طور که در تصاویر مشخص است هنوز طراحی ها در داخل و خارج این خودرو کامل نشده است. با این که بدنه به نظر آماده تولید است اما چراغ های عقب و جلو طراحی نهایی ندارند و به نظر نمی آید در ماه های آتی این خودرو رونمایی شود. انتظار می رود ب ام و سری ۲ اکتیو تورر اواخر سال ۲۰۲۰ و یا نهایتاً اوایل سال بعد پا به بازار بگذارد و به فروش برسد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.