ب ام و تولید خودروهای بنزینی خود را به نصف می رساند

ب ام و i4

به نظر می رسد که گروه «ب ام و» اکنون کاملاً آماده است تا عمده ظرفیت تولید خود را به هیبریدی ها و الکتریکی ها اختصاص دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودروساز آلمانی در گزارش مالی جدیدی که از ثروت و منابع مادی خود منتشر کرده است، خبر از افزایش سودآوری این گروه در پایان سال ۲۰۱۹ می دهد. درآمد این گروه شامل خودروسازی و موتورسیکلت سازی ب ام و و زیرمجموعه های آن ها همچون مینی و رولزرویس، برای اولین بار در تاریخ، از رقم ۱۰۰ بیلیون یورو فراتر رفته است. بی شک این رشد و ترقی افزون بر مدیریت صحیح و توسعه محصولات جدید، مدیون پیدایش الکتریکی ها در سبد محصولات گروه ب ام و است. سبدی که گفته می شود در سال های آینده قطعاً الکتریکی تر از حال حاضرش خواهد بود!

اما این دقیقاً به چه معناست؟ گزارش ب ام و از سودآوری این گروه خودروسازی اشاره دقیقی به مدل و محصول خاصی نکرده است. اما در همین گزارش هم حرکت به سمت الکتریکی شدن کاملاً محسوس است. در واقع ب ام و با آغاز سال ۲۰۲۱، برنامه جامع خود برای تغییر موضع از خودروهای درون سوز به هیبرید و الکتریکی را اجرایی می کند. البته این به معنای حذف نیمی از محصولات کنونی این شرکت در سال های آتی نیست! بلکه ب ام و تنها می خواهد از تیراژ بنزینی ها و دیزلی ها کم کند و به تیراژ الکتریکی ها بیافزاید. نکته حائز اهمیت این است که این تصمیم تنها به برند ب ام و محدود نمی شود و برندهای زیرمجموعه آن را هم در بر می گیرد.

برنامه الکتریکی سازی ب ام و اکنون در دست توسعه است. تولید i3 احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ ادامه می یابد. مینی کوپر SE نیز اکنون در بیش تر کشورها قابل خریداری است. کراس اوور iX3 از سال آینده در بازار اروپا به فروش گذاشته می شود. همچنین به تازگی ب ام و از کانسپت مدرن i4 نیز پرده برداری کرده است. خودرویی که احتمالاً از ۲۰۲۱ شاهد تردد نسخه های تولیدی آن در خیابان ها خواهیم بود. البته آن طور که مشخص است، سایر مدل های الکتریکی ب ام و مانند i3 نیستند که استایل و ژست منحصر به فرد خود را داشته باشند! بلکه در واقع نمونه های الکتریزه شده همان خودروهای بنزینی ب ام و به شمار می روند.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.