ب‌ام‌و به جنگ آئودی و مرسدس می‌رود

ب‌ام‌و به جنگ آئودی و مرسدس می‌رود
منابع نزدیک به شرکت خودروسازی ب‌ام‌و اعلام کرده‌اند که این شرکت در حال طراحی یک پیشرانه شش سیلندر قدرتمند است که از این پیشرانه در بسیاری از مدل‌های خود استفاده خواهد کرد که اولین خودروی این شرکت که به این پیشرانه مجهز خواهد شد، ب‌ام‌و X3 M است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ با کد S58، یک پیشرانه کاملا جدید نیست، بلکه مدل ارتقا یافته پیشرانه S55 3 لیتری است که ب‌ام‌و در حال حاضر بر روی مدل‌های M3 و M4 استفاده می‌کند.

به گزارش خودرونویس، با توجه به اینکه پیشرانه S55 مدل فعلی ب‌ام‌و M3 کامپتیشن قادر به تولید بیشینه قدرت ۴۴۴ اسب‌بخار است، انتظار می‌رود بیشینه خروجی این پیشرانه جدید، چیزی نزدیک به ۴۷۰ تا ۴۷۵ اسب‌بخار باشد. اما در ابتدا این پیشرانه بر روی ب‌ام‌و X3 M نصب خواهد شد تا این خودرو به جنگ رقیبان قدرتمندش یعنی مرسدس بنز GLC 63 AMG و آئودی SQ5 برود. پیش‌بینی می‌شود که ب‌ام‌و X4 M نیز به همین پیشرانه مجهز باشد..

شنیده‌ها حاکی از آن است که نسل بعدی ب‌ام‌و M3 علاوه بر دارا بودن پیشرانه جدید S58، به یک پیشرانه الکتریکی کوچک نیز مجهز است که باعث می‌شود مجموع قدرت این پیشرانه هیبریدی به نزدیک ۵۰۰ اسب‌بخار برسد. نسل‌ بعدی M3 و M4، علاوه بر دارابودن پیشرانه قوی‌تر نسبت به مدل فعلی، در بسیاری از قسمت‌های بدنه آن‌ها از فیبر کربن استفاده شده تا تا وزن آن‌ها نسبت به مدل فعلی کاهش یابد و عملکرد بهتری داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود که پیشرانه S58 در اوایل سال ۲۰۱۸، بر روی ب‌ام‌و X3 M و پس از مدت کوتاهی بر روی ب‌ام‌و X4 M نصب شود که سیستم انتقال قدرت این دو خودرو، همان سیستم چهار چرخ محرک انحصاری ب‌ام‌و (xDrive) خواهد بود. همچنین ب‌ام‌و M3 و M4 جدید که به پیشرانه S58 مجهز هستند، در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهند شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.