بنتلی بنتایگا Speed به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان معرفی شد

بنتلی بنتایگا Speed به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان معرفی شد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاید در بازار خودروهای شاسی بلند لوکس، ویژگی بیشینه سرعت چندان اهمیتی نداشته باشد، اما “بنتلی” با معرفی نسخه ای جدید از بنتایگا با نام Speed، نشان داده افزون بر حس اشرافی و لوکس بودن، به قدرت و سرعت هم اهمیت می دهد.

بنتایگا Speed از یک موتور ۶ لیتری تویین توربوی ۱۲ سیلندر بهره می برد که اکنون ۶۲۶ اسب بخار قدرت تولید می کند. این یعنی ۲۶ اسب بخار افزایش قدرت نسبت به نمونه استاندارد.


اما بنتایگا Speed همچنان از نزدیک ترین رقیب خود یعنی لامبورگینی اوروس با ۶۴۱ اسب بخار، ضعیف تر است. میزان گشتاور تولیدی پیشرانه هم در همان مقدار ۶۶۴ پوند بر فوت ( ۸۹۶ نیوتن متر) باقی مانده است. تمرکز اصلی بنتلی روی بهبود شتاب اولیه و سرعت نهایی بوده است. به طوری که اکنون با ۰٫۲ ثانیه بهبود، شتاب اولیه به ۳٫۹ ثانیه رسیده است. اکنون سرعت نهایی با رسیدن به عدد ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت، بنتلی بنتایگا Speed را به سریع ترین شاسی بلند جهان تبدیل می کند.
بنتلی بنتایگا Speed به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان معرفی شد
تغییرهای انجام گرفته در مدل Speed شامل نصب سیستم اگزوز جدید، بازنگری در حالت رانندگی اسپرت با تمرکز بر بازه بیشینه قدرت تولیدی، جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک و سیستم سواری دینامیک ۴۸ ولتی می شود. به طور کلی زیربندی محکم تر شده تا میزان لرزش بدنه کم تر و پایداری خودرو بیش تر شود. از تغییرهای ظاهری هم می توان به رینگ های ۲۲ اینچی ده پره جدید اشاره کرد که ترمزهای کربن – سرامیکی را در خود مخفی کرده اند.
بنتلی بنتایگا Speed به عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان معرفی شد
جلوپنجره تیره رنگ هم از دیگر ویژگی های قابل توجه است. در قسمت داخلی همان حس لوکس بودن حفظ شده و پوشش چرم آلکانترا، صندلی ها را در آغوش گرفته است. کمپانی بنتلی هنوز قیمت مدل Speed را اعلام نکرده است، اما باید افزایش قیمت حداقل ۵۰ هزار دلار را نسبت به قیمت پایه ۲۳۰ هزار دلاری مدل w12 استاندارد انتظار داشته باشیم.

بنتلی بنتایگا Speed تا چند هفته دیگر در نمایشگاه ژنو به صورت رسمی معرفی می شود.
ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.