برلیانس H220 ؛ زیبای کم‌هزینه

برلیانس H220 ؛ زیبای کم‌هزینه
برلیانس h220 را می‌شناسید؟ هاچ‌بک چینی از برندی که آن را در ابتدا شتر گاو پلنگ می‌خواندند اما رفته رفته توانست هویت مستقلش را به دنیا بشناساند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در حقیقت، برند برلیانس برای همکاری مشترک با غول‌های اروپایی متولد شد؛ برای مثال در تولید H200 یا H320 و… با آلمانی‌ها از آن سوی دنیا قراردادی مشترک منعقد کردند تا مبادا کار مونتاز خودروهایشان بی‌کیفیت باشد. از سویی اقتباسی که از کمپانی‌های معروف مثل پورشه و بی ام دبلیو و … می‌گرفتند، باعث شد خیلی از ماشین‌های برلیانس ظاهری لوکس و البته باطنی بی‌نظیر داشته باشد. یکی از این‌ها، H220 است؛ هاچ بک برلیانس که نه می‌توان از رخ بی‌همتای آن به سادگی گذر کرد و نه می‌توان کیفیتش را زیر سوال برد. مشخصات فنی برلیانس H220 در کنار همه این‌ها، نشان می‌دهد چرا باید این هاچ‌بک فوق العاده، خودروی بعدی شما باشد. در سایت دیوار h220 در انواع مختلف کارکرده و در تیپ‌های مختلف روزانه‌ صدها آگهی دارد.

چرا H220؟

همانطور که گفتیم، کلاسه بدنه اچ ۲۲۰ یک هاچ بک است. در واقع این خودرو را می‌توان کوچکترین عضو از خانواده برلیانس‌های مستقل چینی بنامیم. H220 شاید خودرویی خانوادگی نباشد، اما به دلیل مصرف سوخت، هزینه نگهداری و … برای سفرهای جاده‌ای بسیار مناسب است. ۴۱۷۰ میلی‌متر طول این خودرو است. علاوه بر این ارتفاع ۱۴۸۲ میلی‌متری اچ ۲۲۰، کار را برای قدبلندها آسان کرده. این‌ها را گفتیم تا بدانید اگرچه H220 هاچ‌بک و ریزه‌ترین برلیانس است، اما آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید هاچ‌بک نیست. حتی عده‌ای از این فراتر رفتند و آن را در رده کراس اوورهای فوق کامپکت قرار دادند. یک موتور خطی با ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ در این خودرو فعالیت می‌کند؛ اما نه یک موتور معمولی. BM15L نام موتور به کار رفته در H220 است که جزو قدرت‌مندترین موتورهای دنیا محسوب می‌شود. همانطور که از کد آن پیداست، این موتور ۱۵۰۰ سی سی حجم دارد که در ۵۸۰۰ دور در دقیقه در حدود ۱۰۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برتری این موتور زمانی مشخص می‌شود که به وزن برلیانس اچ ۲۲۰ نگاه می‌اندازیم: ۱۱۸۴ کیلوگرم. هر چه خودرو سبک‌تر باشد، موتورهای خطی ۴ سیلندری با حجم کمتر از ۲ لیتر می‌توانند بهترین عملکرد را از خود ارائه دهند. البته در محبث بررسی مشخصات فنی این خودرو باید قید کنیم H220 در دو گیربکس دنده دستی و اتومات به بازار آمد که اولی حدود ۶٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر و دومی ۶٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند. بیایید یک بار دیگر به ذکر برتری‌های برلیانس H220 بپردازیم: سوخت کم، کابین آرام، ارائه در دو نمونه دنده دستی و اتوماتیک، ظاهری منحصر به فرد، فرمان‌دهی آرام و کم تعلیق و صد البته آپشنال بودن آن. گیربکس اتومات ۶ دنده‌ای این خودرو، از نوع AMT است. این جعبه دنده، در واقع نوعی کمک راننده است در تعویض دنده یا گرفتن کلاچ و … AMT در خودروهای لوکس به چشم می‌خورد و وجود آن در اچ ۲۲۰غنیمتی است که باید قدر آن را دانست.

برای خرید این جواهر جمع‌و‌جور، بهترین کار رجوع به سایت دیوار است؛ بزرگ‌ترین بستر خرید و فروش خودروهای لوکس و نیمه‌لوکس. برای مثال در بخش فروش خودروی برلیانس H220، در یک آگهی مدل ۲۰۱۶ و دنده‌ای این خودرو با ۶۷ هزار کیلومتر کارکرد ۹۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

منبع :  ویرلن

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.