برترین شاسی بلندهای جهان در میدان رقابت + ویدیو

برترین شاسی بلندهای جهان در میدان رقابت
مسابقات درگ از پرطرف دارترین رقابت های خودرویی در جهان هستند. حال اگر یکی از محبوب ترین سگمنت های خودرویی را به این مسابقات بیاوریم، نتیجه، ترکیبی فوق العاده می شود. آن هم هنگامی که خودروهای موجود در مسابقه، از برندهای گوناگون با قیمت های مختلف باشند. بدون شک این یکی از جذاب ترین ویدیوهای درگی است که روی سایت ما قرار می گیرد.

مدیران 777 مدیران 777

اما ممکن است کنجکاو باشید که این شوق و هیجان ما از کجا ریشه می گیرد. خب راست اش را بخواهید، کاراکتر اصلی حاضر در این فیلم، تسلا مدل X است که حرف های زیادی برای گفتن دارد، اما دیگر اعضای این رقابت را نمایندگانی از آلمان، ایتالیا و انگلستان تشکیل می دهند که به ترتیب می توان از مرسدس بنز AMG G63، لامبورگینی اوروس و رنج روور Sport SVR نام برد.
برای شروع، مرسدس G63 از موتور ۸ سیلندر خورجینی به حجم ۴٫۰ لیتر برخوردار است که با استفاده از دو توربو شارژر، ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را به چهار چرخ منتقل می کند. نماینده بعدی، اوروس ایتالیایی است که لقب تنها شاسی بلند لامبو را دارد. همچنین امروز این خودرو به عنوان قدرتمندترین SUV بنزینی دنیا شناخته می شود. موتور ۸ سیلندر خورجینی بای توربو ۴٫۰ لیتری لامبو، توانایی تولید ۶۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور آن نیز مشابه با G63، به ۷۵۰ نیوتن متر می رسد. اوروس صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعت را تنها در مدت ۳٫۲ ثانیه پر می کند.
اما جنگنده بریتانیایی میدان از بهترین های برند سازنده اش محسوب می شود. زیر کاپوت این خودرو، پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی به حجم ۵٫۰ لیتر خفته است که از فن آوری سوپر شارژر استفاده می کند. این پیشرانه در حقیقت همان موتور نصب شده روی جگوار F-Type است که ۵۷۵ اسب بخار نیرو آزاد می کند. این غول انگلیسی قادر است صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در
۴ ثانیه بپیماید. اگرچه نمایندگان حاضر در این رقابت، هریک از بهترین های کلاس خود به شمار می آیند، اما به نظر نمی رسد که پیروزی برای تسلا چندان دشوار باشد! مدل X حاضر در این فیلم از سری P100D است که تا ۷۷۲ اسب بخار قدرت تولید می کند! اگر در مورد شتاب آن می پرسید، باید بگوییم عدد ۲٫۹ ثانیه در کورس صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای آن به ثبت رسیده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.