با تویوتا هایس جدید آشنا شوید

با تویوتا هایس جدید آشنا شوید
نخستین بار سال ۱۹۶۷ بود که “هایس” متولد شد. هایس اکنون وارد ششمین نسل خود شده است. ابعاد نسل ششم هایس، اکنون چه در مدل های استاندارد و چه نمونه های سقف بلند، آشکارا افزایش یافته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ابعاد بزرگ تر این خودروی چند منظوره، ظرفیت حمل ۱۷ نفر را برای نسخه های مخصوص حمل و نقل عمومی که به عنوان مینی بوس هم می توان از آن ها استفاده کرد، فراهم آورده است. با این حال به نظر می رسد تویوتا در نصب ردیف های صندلی در این مدل، زیاده روی کرده باشد! همچنین هایس جدید در نسخه کارگو با ظرفیت دو نفره هم عرضه می شود که فضای زیادی از کابین آن به منظور جا به جایی بارهای سنگین از جمله پالت ها به کار می رود.
با تویوتا هایس جدید آشنا شوید


قدرت مورد نیاز برای به حرکت درآوردن این ون معروف تویوتا از دو نوع پیشرانه مختلف تأمین می گردد. ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر خورجینی بنزین سوز یا ۲٫۸ لیتری ۴ سیلندر توربو دیزل. انتقال قدرت نیز بنا به انتخاب مشتری، بر عهده جعبه دنده ۶ دنده دستی یا اتوماتیک گذاشته می شود. اما کاپوت بلندتر هایس جدید و طراحی به اصطلاح “دماغ دار” آن، به خوبی گویای این موضوع است که دیگر همچون گذشته، موتور روی محور جلو سوار نشده است. این طراحی، ارگونومی بهتری نیز برای راننده و سرنشین جلو پدید می آورد. در واقع سرنشینان صندلی های جلو، دیگر گرما و لرزش دائمی موتور را زیر پای خود احساس نخواهند کرد. افزون بر این، سرویس و دسترسی به موتور نیز برای مکانیک ها راحت تر از گذشته انجام می شود.
با تویوتا هایس جدید آشنا شوید

بنا به ادعای تویوتا، هایس ۲۰۱۹، صدا و لرزش اضافی کم تری تولید می کند. چهره خشن تر این ون پر فروش نیز مدیون طراحی جدید محصولات تویوتا است که در پلت فرم TNGA جدید کمپانی نهفته است. تغییرهای سخت افزاری هایس جدید، این معنا را می رسانند که اکنون راننده در مقایسه با گذشته کم تر در طول مسیر احساس خستگی می کند. در حالی که امنیت جانی او و مسافران نیز با توجه به تلاش های مهندسان تویوتا و کسب پنج ستاره ایمنی Euro NCAP، تضمین شده است.

همچون نسل های پیشین، فروش عمده تویوتا هایس در قاره آسیا، خاور میانه، آفریقا، اقیانوسیه، آمریکای لاتین و مکزیک خواهد بود. اما نسخه های بومی بازار ژاپن، گذار به نسل جدید را تجربه نخواهند کرد! در واقع تویوتا اعلام کرده است به دلیل شرایط بومی و استقبال بالا از نسل کنونی هایس، در حال حاضر قصد معرفی نسل جدید آن را برای مشتریان ژاپنی ندارد. نسل جدید هایس در وهله اول به بازار خودروی فیلیپین می رود و پس از آن به دیگر نقاط جهان وارد می شود.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.