اولین روز بازار 97 و منطقی شدن قیمت برخی خودروها

اولین روز بازار 97 و منطقی شدن قیمت برخی خودروها
۱۴ فروردین با آغاز اولین روز رسمی بازار خودرو کشور، شاهد بودیم که بهای بازار آزاد برخی از خودروها منطقی تر شده است و مشتریان توانسته اند تا این خودروها را با قیمتی کمتر از اواخر اسفند ۹۶ خریداری کنند.

مدیران 777 مدیران 777

هر ساله با پایان بازار شب عید و آغاز بازار خودرو در فروردین، شاهد افت قیمت اکثر خودروها به نسبت اواخر سال گذشته هستیم و امسال هم این اتفاق با آغاز اولین روز کاری بازار خودرو رخ داده است. هیوندای اکسنت کرمان موتور با مدل ۱۳۹۷ که در شب عید با قیمتی حدود ۱۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم معامله می شد، امروز با بهای ۱۰۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به صورت پلاک شده به فروش رسیده است. همچنین در بدترین شرایط، دارندگان این خودرو که عمدتا دلال ها هستند، بهایی نزدیک به قیمت شرکتی یعنی ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را اعلام می کنند.
رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک هم که شب عید ۹۶ قیمتی حدود ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیدا کرده بود، در حال حاضر به صورت تحویل یک ساعته و وضعیت سند کارتکس با قیمت ۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و نمونه های پلاک شده مدل ۹۷ آن قیمت ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را دارند.
مزدا۳ گروه بهمن با آپشن های جدید و مدل ۱۳۹۷ که شب عید قیمت ۱۵۹ میلیون تومان را پیدا کرده بود، صبح امروز با بهای ۱۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز معامله شده است و در بیشترین قیمت گذاری، بهای ۱۴۲ میلیون تومان برای آن اعلام می شود.
سوزوکی گرندویتارا کلاس ۱۰ ایران خودرو با مدل ۱۳۹۷ در اواخر اسفند سال گذشته قیمت ۱۷۸ میلیون تومان را هم به خود دید. اما صبح امروز بهای معامله ای آن ۱۶۰ میلیون تومان بوده است و نمایشگاه های تهران قیمت ۱۶۱ تا ۱۶۳ میلیون تومان را برای آن اعلام می کنند.
همچنین کیا سراتو آپشنال مدل ۱۳۹۷ در روزهای پایانی سال گذشته با قیمتی حدود ۱۰۸ تا ۱۱۳ میلیون تومان برای فروش گذاشته می شد. اما امروز بهای اعلام شده برای نسخه پلاک شده صفر کیلومتر آن در نمایندگی های سایپا و برخی نمایشگاه ها، ۱۰۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۰۵ میلیون تومان بوده است.
اما پژو ۲۰۰۸ که به عنوان یکی از خوشفروش ترین خودروهای بازار به حساب می آید با مدل ۱۳۹۶ در شب عید قیمت ۱۲۹ میلیون تومان را به خود دیده بود و مدل ۱۳۹۷ آن تا ۱۳۸ میلیون تومان قیمت گذاری می شد. اما در حال حاضر مدل سال گذشته آن در نسخه صفر کیلومتر پلاک شده ۱۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام می شود و مدل ۱۳۹۷ آن قیمت ۱۲۴ میلیون تومان را دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.