انتشار تصاویر جاسوسی جدید از اولین پیکاپ هیوندای

هیوندای سانتاکروز

به تازگی تصاویر جاسوسی از «هیوندای سانتاکروز» در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد این خودرو آخرین تست های فنی خود را در هوای گرم کویری می گذراند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدت زیادی است که هیوندای، سانتاکروز را مورد تست قرار می دهد. از سال ۲۰۱۵ که این خودرو در نمایشگاه دیترویت به عنوان کانسپت یک تراک دیزلی معرفی شد، هرساله بحث های زیادی پیرامون تولید نمونه نهایی این خودرو وجود دارد. در سال ۲۰۱۸ تولید این خودرو با مدل ۲۰۱۹ قطعی شده بود که باز هم هیوندای تولید این خودرو را به تعویق انداخت. اما این بار به نظر می رسد تولید اولین پیکاپ نشان هیوندای قطعی شده و سانتاکروز با مدل ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد و براساس تخمین ها قیمت پایه ۲۵ هزار دلار را خواهد داشت.

مدت زیادی است که هیوندای می خواهد سبد محصولات خود را با تولید شاسی بلندها و پیکاپ ها گسترش دهد. سانتاکروز هم یکی از خودروهایی است که طی سال های اخیر همیشه جزئی از برنامه های این کمپانی کره ای بوده و هست. امروز بازار کلاس شاسی بلند و تراک در ایالات متحد آمریکا قابل قیاس با کلاس های دیگر نیست و سلیقه بازار به سمت خرید این خودروها رفته است. اما سانتاکروز را می توان یک تراک دانست؟ احتمالاً نه! چراکه این خودرو بر مبنای پلتفرم «توسان» ساخته شده است، یعنی ساخت سانتاکروز مبنایی مشابه تولید کراس اوور کامپکتی با نام توسان را دنبال می کند. پس قطعاً، چه از نظر ابعاد و چه از نظر پیشرانه، با یک تراک کامل طرف نیستیم. در کلاسی که رقبای متوسط سانتاکروز خودروهایی مثل تویوتا تاکوما، فورد رنجر و شورولت کلورادو هستند می توان گفت سانتاکروز در رده پیکاپ های کامپکت قرار می گیرد.

هیوندای سانتاکروز

اما مشتریان هدف برای سانتاکروز اصلاً علاقه مندان به تراک نیستند؛ هیوندای در نظر دارد با این خودرو جوانانی را جذب کند که پیکاپی اسپرت می خواهند و انتظار عملکرد عجیب و غریبی در بحث کشیدن بار و دیگر عملکردهای قدرتی از خودروی خود ندارند. در واقع، سانتاکروز در رده پیکاپ هایی قرار می گیرد که از نظر اقتصادی به صرفه بوده و در ابعاد کوچک تر قابلیت های یک پیکاپ متوسط را ارائه میدهد.

حتماً بخوانید : چهره احتمالی هیوندای توسان ۲۰۲۱

برخلاف بیش تر پیکاپ ها، سانتاکروز احتمالاً در نسخه استاندارد دیفرانسیل جلو است و نسخه تمام چرخ محرک به صورت آپشنال عرضه خواهد شد. گرچه از ابتدا اعلام شده بود این پیکاپ به پیشرانه ای دیزلی مجهز خواهد بود، اما این احتمال هم وجود دارد که پیکاپ هیوندای با موتور ۴ سیلندر توربو بنزینی عرضه شود.

در تمامی تصاویر منتشرشده از این خودرو تا امروز، جزییات زیادی از طراحی این خودرو قابل تشخیص نیست، اما گویا طراحی نسخه نهایی مشابه با طراحی بدنه ای است که پیش تر تصاویر جاسوسی آن در فضای مجازی منتشر شده بود. در کل می توان گفت طراحی خطوط بسیار شبیه به کراس اوورهای این برند، مثل توسان جدید و «سانتافه»، است. طراحی ستون سوم در سانتاکروز با دیگر پیکاپ ها متفاوت است. زاویه ستون C در این خودرو به گونه ای است که گویا با یک شاسی بلند طرف هستیم که سقف قسمت عقب آن برداشته شده است.

هیوندای سانتاکروز

کمپانی هیوندای قصد دارد سالانه ۵۰ تا ۷۰ هزار دستگاه سانتاکروز را در جهان به فروش برساند. البته باید دید آیا آن ها این تارگت فروش را می زنند یا خیر، اما با وجود قیمت منطقی، مصرف سوخت پایین، سطح بالای تکنولوژی و ایمنی بالا به نظر می رسد رسیدن به این اهداف کار سختی نباشد. اکنون باید دید هیوندای چه زمان از اولین پیکاپ خود پرده برمی دارد و چه قیمتی را برای این پیکاپ در نظر می گیرد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.