عکس بدنه اولین پیکاپ هیوندای لو رفت!

هیوندای سانتا کروز

«هیوندای» مدت هاست قصد طراحی و تولید یک پیکاپ اختصاصی با نشان خودش را دارد. پیکاپی که حتا از ماه ها قبل، نام آن را هم انتخاب کرده اند؛

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

«سانتا کروز» نام احتمالی اولین پیکاپ هیوندای خواهد بود. نسخه تولیدی این پیکاپ هنوز مشاهده نشده است. هر چند عکس های جاسوسی از نمونه های درحال تست و رندرهای زیادی از آن، توسط گرافیست های خلاق، منتشر شده اند، اما با توجه به ابهام های زیادی که پیرامون این محصول وجود دارد، هنوز هم بسیار سخت است که بتوان درباره طراحی و مشخصات نهایی سانتا کروز اظهار نظر کرد. حتا هنوز به طور قطعی نمی دانیم که آیا واقعاً هیوندای، پیکاپ خود را با نام سانتا کروز به بازار می فرستد یا نه.

اما همه چیز درباره سانتا کروز مخفی و پنهانی پیش می رفت، تا آن که با شیطنت یکی از کارکنان کارخانه هیوندای، تصویری بدون استتار از بدنه لخت اولین پیکاپ هیوندای در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد. منتشرکننده تصویر در اینترنت، نام خود را محفوظ نگه داشته و به صورت ناشناس عکس را برای وب سایت آمریکایی «موتور وان» ارسال کرده است. این تصویر هر چند یک بدنه لخت و عاری از موتور، چرخ ها و سایر قطعات استاندارد خودروست، اما برداشت ذهنی خوبی از ظاهر کلی اولین پیکاپ تراک هیوندای به ما می دهد. حداقل الان می دانیم که سانتا کروز از نمای کناری، چه شکل و قیافه ای دارد.

این عکس همچنین این نکته را تأیید می کند که کابین سانتا کروز، همچون اکثر پیکاپ تراک ها، کوچک است و طول زیادی ندارد. فرم خاص طراحی ستون C را نیز از روی این عکس می توان مشاهده کرد. این فرم ستون، قبلاً در عکس های جاسوسی از سانتا کروز هم دیده شده بود. همچنین خطوطی که روی درها پیاده سازی شده اند، شبیه به همان خطوط بدنه نسل جدید الانترا به نظر می رسند. البته ما همچنان با تعجب به این موضوع فکر می کنیم که سایر قطعات، چگونه پازل قطعات سانتا کروز را تکمیل می کنند.

در نسخه کانسپت سانتا کروز شاهد جلوه نمایی یک چهره عالی از پیکاپی امروزی بودیم. ما بی صبرانه مشتاقیم ببینیم که در نسخه تولیدی، هیوندای تا چه حد به نمونه مفهومی پیکاپ خود، وفادار می ماند. قطعاً طراحی سانتا کروز دنباله رو زبان طراحی جدید این شرکت است و المان هایی مشترک با دیگر محصولات هیوندای خواهد داشت. هیوندای قصد دارد سانتا کروز را در سایت تولید خود در آلاباما مونتاژ کند؛ یعنی همان جایی که سانتافه، سوناتا و الانترا، مونتاژ می شوند. هنوز باید برای انتشار اطلاعات رسمی این محصول منتظر بمانیم، اما همه می دانند که پیکاپ تراک های عضلانی جایگاه ویژه ای در بازار آمریکا دارند و هیوندای بر روی فروش سانتا کروز در این کشور حساب بزرگی باز کرده است. با تمام این تعریف ها، احتمالاً در سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی نسخه نهایی سانتا کروز به بازار آمریکا خواهیم بود.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.