بورگوارد BX3 برای عرضه در بازار چین آماده شد

بورگوارد BX3
کمپانی «بورگوارد» به تازگی کراس اوور جمع و جوری را معرفی کرده است. «بورگوارد BX3» قرار است تا در هفته های آتی پا به بازار چین بگذارد و کمی بعد در سایر بازارهای هدف به فروش برسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

BX3 کوچکترین عضو خانواده بورگوارد است. نشان تجاری بورگوارد به عنوان یکی از قدیمی ترین خودروسازان آلمانی شناخته می شود که از چند سال قبل با سرمایه گذاری گروه «فوتون» احیا شده و امروز کارخانه ای را در آلمان و چین برای تولید کراس اوورهای مختلف در اختیار دارد. در حال حاضر نماینده بورگوارد در ایران، شرکت کیان موتور وارنا به حساب می آید که در دوران آزاد بودن واردات خودرو BX5 و BX7 را در کشور به فروش رساند. پس از ممنوعیت واردات خودرو، این شرکت به دنبال تولید کراس اوورهای بورگوارد در ساوه رفت. اما با توجه به مشکلات تحریم تا به امروز نتیجه محسوسی دیده نشده است.
بورگوارد BX3 در بحث طراحی اصول جدید این خودروساز را دنبال می کند و سبک طراحی بخش عقب آن، مشابه به خودروهایی چون BX7 و BX6 است. از سویی در بخش کابین می بینیم که این کراس اوور دو رگه کوچک، شباهت های زیادی به بورگوارد BX5 دارد. بورگوارد BX3 به پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربو GDi مجهز است که قدرت ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می نماید. جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو توان پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند. بر خلاف سایر کراس اوورهای این نشان تجاری، BX3 تنها در نمونه تک دیفرانسیل عرضه می شود و فعلا نسخه دو دیفرانسیل i-AWD برای آن معرفی نشده است.
بورگوارد BX3
نمونه فول آپشن بورگوارد BX3 امکانات زیر را دارا است:
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین و سنسور پارک عقب
بدنه دو رنگ
رینگ های آلومینیمومی مشکی
سنسور نور
چراغ روشنایی روز
تریم داخلی چرم
گرمکن صندلی های جلو
کروز کنترل و محدود کننده سرعت
آینه های جانبی برقی
حالت رانندگی اکو-اسپرت و برفی
آینه حساس به نور
سانروف
ترمز پارک برقی
اتوهلد
کنترل شروع حرکت در سربالایی
سیستم تهویه اتوماتیک
نمایشگر لمسی
پنل مستقل تنظیمات سیستم صوتی
جلو آمپر تمام دیجیتال
استارت دکمه ای


قیمت بورگوارد BX3:
این کراس اوور بورگوارد را می توان در نمونه های کم آپشن و یا فول آپشن سفارش گذاری کرد. به صورت کلی BX3 با چهار تیپ به بازار جهانی عرضه می شود و برای خرید این خودرو، باید هزینه ای حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ دلار تا ۱۸ هزار و ۷۰۰ دلار را به کمپانی بورگوارد پرداخت کرد.
بورگوارد BX3 رقیب خودروهایی چون سانگ یانگ تیوولی، رنو کپچر، پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3 ایرکراس و… به حساب می آید و در برخی تعاریف در جایگاه یک کراس اوور شهری قرار می گیرد.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.