صنایع خودروسازی ایلیا دوباره به سراغ بورگوارد می رود؟

صنایع خودروسازی ایلیا دوباره به سراغ بورگوارد می رود؟
صنایع خودروسازی ایلیا دوباره به سراغ بورگوارد می رود؟

بعد از ظهر روز گذشته خبرنگار اسب بخار تصویری از بورگوارد BX7 با پلاک گذر موقت را در جاده مخصوص تهیه کرد. این خودرو نشان صنایع خودروسازی ایلیا را بر روی قاب پلاک خود داشت و در اختیار یکی از مدیران ارشد این شرکت خودروساز خصوصی بود. همچنین نشان های تجاری بورگوارد از روی این کراس اوور برداشته شده که به برخی ابهام ها دامن زده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کیان موتور وارنا که بازوی فروش و خدمات پس از فروش محصولات صنایع خودروسازی ایلیا است، پیش از ممنوعیت واردات خودرو به عنوان نماینده رسمی بورگوارد در ایران شناخته می شد و مدل های BX5 و BX7 را به صورت محدود عرضه کرد. پس از آغاز تحریم ها و ممنوعیت واردات خودرو، امکان توسعه پروژه های بورگوارد در ایران از بین رفت. پیش از آن گفته می شد که بورگوارد و کیان موتور وارنا برنامه مونتاژ کراس اوورهای این خودروساز چینی – آلمانی را در ایران دارند و پس از لغو این پروژه، کیان موتور وارنا خط تولید خود را با نام صنایع خودروسازی ایلیا در اختیار دایون و شاسی بلند دو دیفرانسیل Y5 قرار داد.

صنایع خودروسازی ایلیا دوباره به سراغ بورگوارد می رود؟
صنایع خودروسازی ایلیا دوباره به سراغ بورگوارد می رود؟

حال تردد یک دستگاه بورگوارد BX7 با پلاک گذر موقت و بدون نشان های تجاری این ابهام را ایجاده کرده است که شاید کیان موتور وارنا و صنایع خودروسازی ایلیا برنامه ای مجدد برای عرضه کراس اوورهای بورگوارد داشته باشند. زیرا قاعدتاً این شرکت نسخه های پلاک ملی BX7 و دایون Y5 را برای تردد مدیران خود دارد و در هر صورت نیازی نیست که حتی نسخه گذر موقت این کراس اوور چینی – آلمانی بدون نشاه های تجاری در خیابان ها تردد داشته باشد. معمولاً تردد خودروهای گذر موقت بدون نشان تجاری در جاده ها به دلیل پروژه های فنی خودروسازان بوده و احتمال دارد که این بورگوارد BX7 گذر موقت هم برای انجام برخی پروژه ها رفت و آمد خود در خیابان های تهران را آغاز کرده است.

البته نباید فراموش کرد که کمپانی بورگوارد در چند وقت گذشته به حالت ورشکستگی درآمده است و این احتمال هم وجود دارد که ادامه همکاری بورگوارد با طرف ایرانی قابلیت عملیاتی نداشته باشد.

بورگوارد BX7 یک کراس اوور متوسط دو دیفرانسیل است که پیشرانه دو لیتری ۲۲۴ اسب بخاری دارد. این خودرو گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری دارد و یک گیربکس شش دنده اتوماتیک قدرت آن را به چهار چرخ خودرو می رساند. امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک سه نقطه ای، چراغ های جلو زنون، سنسور نور، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، حافظه شخصی سازی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، ۶ کیسه هوا ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سنسور باد لاستیک، رادار نقطه کور، سیستم توقف اتوماتیک، سامانه دید شب، سیستم صوتی تصویری، ۹ بلندگو، کروزکنترل، سقف پانارومیک، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، صندلی های برقی جلو، ۷ صندلی، درب صندوق برقی، گرمکن صندلی های جلو و… در بورگوارد BX7 وجود دارد

۴.۴ امتیاز از ۱۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.