احداث نخستین خط تولید انحصاری ترکیه توسط اردوغان کلید خورد

TOGG

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پروژه احداث خط تولید ملی خودروی ترکیه را افتتاح کرد تا این کشور تا دو سال آینده به جمع خودروسازان دنیا بپیوندد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در مراسمی که روز شنبه در کشور ترکیه برگزار شد، رئیس جمهور این کشور احداث خط تولید خودروهای ملی “TOGG” را کلید زد. او در مورد آغاز احداث این خط تولید گفت: «ما قصد داریم در مدت ۱۸ ماه این خط تولید را کامل کنیم و انتظار می رود در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۲ اولین خودروهای TOGG به صورت تولید انبوه به بازار عرضه شوند.» وی همچنین اضافه می کند: «ما شروع به ساخت مجموعه تولیدی عظیمی کرده ایم که امکانات مختلفی دارد و به طور اساسی ذهنیت مردم را نسبت به درک آن ها از کارخانه تولید خودرو تغییر خواهد داد.» او همچنین عنوان کرد که با وجود قضیه همه گیری ویروس کرونا که جان هزاران نفر را در جهان گرفته است، پروژه احداث این کارخانه در این زمان به او احساس غرور می دهد.

مدیران 777 مدیران 777

حتما بخوانید: اولین خودروی ملی ترکیه با نام TOGG رونمایی شد

در ابتدای سال ۲۰۲۰ مدیرعامل مجموعه TOGG گفته بود کارخانه تولیدی که در برنامه های آن ها طراحی شده است ظرفیت تولید سالانه ۱۷۵ هزار دستگاه از مدل های مختلف TOGG را دارد. سرمایه گذاری برای تولید خودروی ملی در ترکیه در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، در ابتدای این سال بود که پنج غول قدرتمند اقتصادی ترکیه با امضای قرارداد همکاری مشترک، پروژه TOGG  را طراحی کردند و اکنون می بینیم که برنامه های تولید انبوه این خودرو تنها در ۴ سال عملی خواهد شد. طبق اطلاعات منتشرشده این مجموعه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ خودروهایی را در کلاس های شاسی بلند، هاچ بک، سدان، کراس اوور و مینی ون به بازار عرضه کند و تمامی حقوق مالکیت مدل های ذکرشده برای ترکیه خواهد بود.

در خط تولید این خودروها ۴٫۳۲۳ نفر مشغول به کار خواهند شد که ۳۰۰ نفر از آن ها از متخصصان مجرب این حوزه هستند. کمپانی TOGG پلتفرمی را طراحی کرده است که تمام خودروهای این نشان تا ۸ سال براساس همین پلتفرم تولید خواهند شد. این کمپانی ادعا می کند که ساختار مدرن در این پلتفرم باعث می شود بهره وری بالا، راحتی و ایمنی را در این خودروها داشته باشید. همچنین دولت از نظر میزان مالیات خرید این خودروها با این کمپانی همکاری می کند تا مردم به خرید این خودروها در داخل ترکیه بیش تر ترغیب شوند.

ترکیه مدت ها بود که در صنایع گردشگری و نساجی حرف اول را در منطقه ما می زد و چند تلاش ناموفق هم در ورود به صنعت خودروسازی داشت، اما این بار گویا آن ها مصمم هستند تا در این زمینه موفق شوند و از شواهد پیداست که تا این جای کار مسیر خوبی را برای خود هموار کرده اند. با توجه به سابقه کشور ما در صنعت خودروسازی حالا می بینیم ترکیه با سیاست گذاری های درست و ارتباطات بین المللی توانسته گام بلندتری را نسبت به صنعت پر سبقه ما بردارد. مثال ترکیه نمونه بارزی است که به ما نشان می دهد ما راه را در این صنعت به غلط رفته ایم و همچنان به مسیر اشتباه خود ادامه می دهیم. توجه داشته باشید که واردات خودرو در کشور ترکیه به مراتب با تعرفه های معقول تری نسبت به ایران انجام می شود، پس مشتریان ترک برای خرید خودرو انتخاب های زیادی خواهند داشت و خودروی ملی TOGG می بایست با خودروهای قدرتمندی در بازار ترکیه رقابت کند. اکنون باید دید خودروهای ملی ترکیه چه اقبالی در خود این کشور خواهند داشت و البته با توجه به پیشرفته بودن این خودروها شاید روزی آن ها را در جاده های کشورمان ببینیم.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.