آیا خودرویی برقی جایگزین آئودی R8 خواهد شد؟

آیا خودرویی برقی جایگزین آئودی R8 خواهد شد؟
“آئودی” ده سالگی R8 با پیشرانه معروف ۱۰ سیلندر را به تازگی جشن گرفته است، اما اکنون خبرها می گویند آینده ای مبهم در انتظار این مدل پرطرف دار است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اگر اطلاعات منتشر شده در مجله “CAR” در مورد R8 را درست تلقی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که باید با این مدل جذاب خداحافظی کنیم و آماده خوش آمد گویی به جانشینی از جنس آینده برای آن باشیم. گویا آئودی به دنبال تولید خودرویی برقی با عملکرد یک سوپر کار است، این یعنی پایانی غم انگیز برای R8 دوست داشتنی.
آیا خودرویی برقی جایگزین آئودی R8 خواهد شد؟
مدل مورد نظر، E-tron GTR نام دارد و همان طور که از نامش پیداست یک خودرو با قابلیت های اسپرت و البته برقی است. منابع متصل به آئودی در گفت و گو با مجله CAR بیان کردند این خودرو ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که این نیرو از سه موتور الکتریکی تأمین می شود و نیرو به تمام چرخ ها منتقل خواهد شد. همچنین با هر بار شارژ کامل این خودرو می توان ۴۸۳ کیلومتر مسافت را پیمود. بر اساس اطلاعات موجود، در این خودرو نیازی به کابل های شارژ نخواهد بود زیرا با برنامه ریزی های کمپانی آئودی برای سال تولید این خودرو یعنی سال ۲۰۲۰، شارژ تمام خودروهای برقی به صورت بی سیم انجام می شود.
پلت فرم مورد استفاده در این خودرو همان پلت فرمی است که در پورشه Taycan استفاده شده و شاسی آلومینیومی در این خودرو باعث کاهش وزن کلی خودرو می شود و به نظر می رسد از نظر قابلیت های اسپرت، این خودرو در سطح بالایی قرار بگیرد و در کم تر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
البته هیچ کدام از این اطلاعات به صورت رسمی مورد تایید کمپانی آئودی قرار نگرفته است و شاید هنوز برای خداحافظی با R8 زود باشد، اما آن چه مسلم است این که دیر یا زود باید این واقعیت را بپذیریم که پایان خودروهای بنزینی نزدیک است.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

۱ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.