آمریکا گروه بهمن را به بهانه ی مبارزه با تروریسم تحریم کرد

آمریکا گروه بهمن را به بهانه ی مبارزه با تروریسم تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی گروه بهمن را به لیست تحریم های خود اضافه کرده است. در اقدام جدید این شرکت، گروه بهمن به همراه ۱۹ نهاد اقتصادی دیگر به بهانه ی مبارزه با تروریسم به جمع تحریمی ها اضافه شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا (OFAC) اعلام کرده که گروه بهمن با توجه به ارتباطش با بنیاد تعاون بسیج از سوی این وزارتخانه مورد تحریم قرار گرفته است. گروه بهمن در حال حاضر شرکت های زیرمجموعه ی زیادی در بحث خودرو دارد. این گروه خودروسازی نماینده ی رسمی مزدا، هاوال، فاو، ایسوزو، مکسوس، Zhongxing و… در ایران شناخته می شود. با آغاز خروج آمریکا از برجام شاهد آن بودیم که مزدا ادامه ی حضور خود در بازار ایران را لغو کرد و بعد از آن حواشی در خصوص عدم حضور ایسوزو نیز مطرح شد.
چندی پیش هم برخی کارشناسان خودرو اعلام کردند که به احتمال زیاد در صورت عدم امکان تبادل مالی ایران با چین، هاوال و فاو بزودی بازار ایران را ترک خواهند کرد. همچنین برخی دیگر از این کارشناسان اعتقاد داشتند که با خروج آمریکا از برجام، هاوال و فاو از همان روزها کم رنگ شدن حضور خود در ایران را به گروه بهمن اعلام کرده بودند.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا فاو و هاوال به عنوان مهمترین شرکای چینی گروه بهمن، به خاطر تحریم این گروه خودروسازی ایرانی توسط آمریکا بازار ایران را ترک می کنند؟
آیا امکان این وجود دارد که هاوال و فاو تعهدات خود به مشتریان ایرانی را زیر پا بگذارند و تحویل بسترن B30 و هاوال H2 برای برخی مشتریان محقق نشود؟
شاید بهتر باشد در شرایط فعلی گروه بهمن LOC و ضمانت های معتبر کمپانی های فاو، گریت وال هاوال، مزدا و ایسوزو را به مشتریان خود نشان دهد تا آن ها در خصوص امکان تحویل خودرو و ارائه خدمات شایسته مطمئن شوند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.