آلپینا در حال کار بر روی سری ۸ گرن کوپه

سری 8 گرن کوپه M
خانواده محصولات «آلپینا» روز به روز در حال بزرگ تر شدن است. پیش از این، «ب ام و» بسیاری از آپشن های سفارشی سازی را پیش روی خریداران سری ۸ گرن کوپه گذاشته بود.

مدیران 777 مدیران 777

اما اکنون گویی نوبت به نسخه های ویرایش آلپینا رسیده است. در یک مصاحبه با “Roadshow”، «آندریاس بونسیپن» (Andreas Bovensiepen) مدیر عامل آلپینا گفته است مشتریان این شرکت در پی جایگزینی برای سری ۶ GC هستند. بنابراین به نظر می رسد این کمپانی تیونر با جدیت در حال کار بر روی سری ۸ گرن کوپه است.
سری 8 گرن کوپه M


مدیر عامل آلپینا در صحبت های خود همچنین اشاره کرده است که این محصول جدید، در بازار آمریکا همزمان با B7 (سری ۷ آلپینا جدید) عرضه خواهد شد. جالب است که بیش تر مدل های آلپینا در مرحله اول، رهسپار ایالات متحده آمریکا می شوند. نماینده آمریکایی ب ام و نیز بارها در نشست های خبری به این موضوع اشاره داشته است.
خط تولید سری ۶ GC، در آینده ای نزدیک به سری ۸ گرن کوپه آلپینا اختصاص می یابد. در واقع تغییرات لازم برای فراهم کردن بستر تولید B8 به جای B6، چندان پیچیده نخواهد بود. این اولین باری نیست که سری ۸ در این خط تولید قرار می گیرد! بلکه در دهه ۹۰ میلادی هم سری ۸ در کنار سری ۳ (E36) در این خط به تولید رسیده است. آلپینا در آن سال ها، ۲۲۱ دستگاه B8 تولید کرد که بیش تر آن ها سدان و کوپه بودند. تنها تعداد اندکی به صورت استیشن واگن و کانورتیبل تولید شدند.
سری 8 گرن کوپه M
طرف داران آلپینا همچنین به یاد دارند که این شرکت از دهه ۹۰ در حال کار بر روی نسخه های مختلف سری ۸ بود تا سرانجام توانست ۸۵۰i، ۸۵۰Ci و ۸۵۰Csi را عرضه کند. این خودروها با کد B12 شناخته می شدند، چرا که از پیشرانه M70 B12 ب ام و که توسط آلپینا ارتقا یافته بود، بهره می بردند. این پیشرانه در نوع ۵٫۰ و ۵٫۷ لیتری عرضه می شد که حداکثر قدرت آن به ۴۱۲ اسب بخار می رسید. اما به محصول جدید آلپینا و ب ام و باز گردیم! Roadshow همچنین فاش کرده است که آن ها در حال برنامه ریزی برای کار کردن بر روی نسخه های الکتریکی محصولات ب ام و هستند. البته این موضوع در اولویت آلپینا قرار ندارد! چرا که اگر بود، آقای مدیر عامل به آن اشاره می کرد. از سویی دیگر به نظر نمی رسد آلپیناهای الکتریکی، زودتر از ۳ تا ۴ سال آینده به بازار بیایند.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.