آلفارومئو میتو GTA هاچ بک جذابی که هیچ گاه تولید نشد!

آلفارومئو میتو GTA

«آلفارومئو» با معرفی «جولیا»ی جدید بار دیگر نام “GTA” را زنده کرد، اما پیش از این نسخه «میتو GTA» نیز معرفی شده بود که هیچ گاه به تولید در تیراژ بالا نرسید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چندی پیش، آلفارومئو از مدل های جولیا GTA و “GTAm” رونمایی کرد. پیش از این، آخرین مدل های تولیدی GTA، آلفارومئو ۱۵۶ و ۱۴۷ بودند. این مدل ها با بهره گیری از پیشرانه ۳٫۲ لیتری ۶ سیلندر خود ۲۵۰ اسب بخار را تولید و به چرخ های جلو منتقل می کرد.

آلفارومئو میتو GTA

 آلفارومئو در سال ۲۰۰۹ بار دیگر از نام GTA روی خودروی مفهومی میتو استفاده کرد و این خودرو را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. آلفارومئو میتو GTA از نظر ظاهری به روزرسانی شده بود و از کیت بدنه تهاجمی بهره می برد. پیشرانه ۱٫۷۵ لیتری توربوی ۴ سیلندر خودرو نیز با استفاده از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهبود یافته بود و ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی انجام می گرفت.

آلفارومئو میتو GTA

آلفارومئو میتو بر مبنای پلتفرم «فیات پونتو» و «اوپل کورسا» تولید شد و از پیشرانه هایی با حجم ۰٫۹ تا ۱٫۴ لیتر بهره می برد. پیشرانه ۱٫۴ لیتری در قدرتمندترین تریم کوادریفاگلیو، ۱۷۰ اسب بخار تولید می کرد. آلفارومئو میتو از نظر ظاهری نیز چهره جذابی داشت. در قسمت جلو ظاهری مشابه آلفارومئو ۸C را شاهد هستیم که با بهره گیری از قوس پهن گلگیر، چهره میتو را جذاب تر کرده است.

به گفته آلفارومئو، میتو GTA به بیشینه سرعتی بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسید و سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵ ثانیه انجام می داد. اگر آلفارومئو میتو GTA به تولید می رسید، نزدیک ترین رقیب مینی کوپر JCW می شد و بسیاری از هاچ بک های زمان خود را به راحتی شکست می داد.

آلفارومئو میتو GTA

همانند دیگر مدل های GTA آلفارومئو، در مدل میتو نیز کاهش وزن به عنوان رکن اصلی تقویت شناخته می شد. قسمت هایی از بدنه همچون سقف و باله عقب از جنس فیبرکربن ساخته شده بودند. افزون بر این، قسمت های مختلف شاسی، سیستم ترمز و سیستم تعلیق از آلومینیوم ساخته شده بودند. میتو GTA از نظر آیرودینامیکی نیز به صورت چشمگیری بهبود یافته بود.

آلفارومئو میتو GTA

از جمله قطعاتی که بدین منظور در بدنه نصب شده بود می توان به دیفیوزر بزرگ قسمت عقب، خروجی اگزوز یکپارچه با سپر، سپر جلوی به روزرسانی شده با ورودی های هوای بزرگ تر، بادشکن عریض تر و جلوپنجره جدید اشاره کرد. پروتوتایپ میتو GTA نسبت به مدل استاندارد ۲۰ میلی متر ارتفاع کم تری داشت و از سیستم تعلیق فعال بهره می برد. در این سیستم کمک فنرها به صورت الکترونیکی کنترل می شود تا در هنگام ورود به پیچ و سواری روزانه، بهترین تنظیمات انتخاب شود. در قسمت جلویی سیستم تعلیق از طَبَق های آلومینیومی استفاده شده بود تا وزن شاسی کاهش یابد.

در کابین خودرو صندلی های عقب حذف شده و از صندلی های سبک وزن در قسمت جلو استفاده شده بود. فرمان و دسته دنده نیز ظاهر متفاوتی داشت و در کابین از کمربندهای مسابقه ای استفاده شده بود.

آلفارومئو میتو GTA

آلفارومئو میتو GTA هاچ بک اسپرت جذابی بود که تا آستانه عرضه رسمی پیش رفت، اما بحران اقتصادی آن سال ها موجب شد آلفارومئو نتواند برای تولید این خودرو تأمین مالی انجام دهد. در نهایت «فیات» از موقعیت استفاده کرد تا مدل های آبارت ۵۰۰ را گسترش دهد. بدین ترتیب، میتو GTA، به عنوان هاچ بک جذاب و اسپرت کمپانی آلفارومئو، هیچ گاه به تولید در تیراژ بالا نرسید.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.