آخرین اخبار از ابرخودروی 1200 اسب بخاری مرسدس بنز

آخرین اخبار از ابرخودروی 1200 اسب بخاری مرسدس بنز

در سال ۲۰۱۷ مراحل تولید و طراحی ابَرخودرویی در «مرسدس بنز» آغاز شد که بر مبنای خودروهای فرمول ۱ طراحی شده است و «پروژه یک» نام دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

از سال ۲۰۱۷ اطلاعات اولیه در مورد این ابرخودرو منتشر شد و قرار بود این محصول عرضه شود. با وجود این که حالا با تأخیر تحویل این خودرو مواجه هستیم اما به نظر می رسد که تولید پروژه یک آخرین مراحل را می گذراند و به زودی عرضه خواهد شد. در زمان معرفی این خودرو تمام دستگاه های سری اول تولید فروخته شده اند و اکثر مشتریان این خودرو هم از مشتریان پر و پا قرص حاشیه خلیج فارس این نشان هستند.

در نظر داشته باشید که بهره گیری از پیشرانه ای براساس خودروهای فرمول ۱، تنها یکی از چالش های بنز برای تولید این خودرو بوده است. تیم مهندسی “AMG” پیشرانه ۱.۶ لیتری V6 هیبرید را با الهام از پیشرانه خودروهای فرمول ۱ طراحی کرده اند که در آن زمان اعلام شد خروجیِ نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار را دارد.

آخرین اخبار از ابرخودروی 1200 اسب بخاری مرسدس بنز

اما اخبار جدید غیررسمی از کمپانی بنز حاکی از آن است که خروجی پیشرانه هیبرید پروژه یک نزدیک به ۱۲۰۰ اسب بخار خواهد بود و این عدد ۲۰۰ اسب بخار از عددی که تابه‌حال اعلام شده بود بیش تر است. البته که این اطلاعات هنوز به تأیید رسمی نرسیده اند اما بسیاری از خبرگزاری ها این خبر را منتشر کرده اند.

حتماً بخوانید: الگوبرداری مرسدس بنز از ایران خودرو

برای تیم مهندسی AMG رسیدن به عدد ۱۲۰۰ اسب بخار در مدت زمانی که در تولید این خودرو تأخیر داشته اند خیلی دور از ذهن نیست و احتمالاً مرسدس بنز با عرضه این خودرو بسیاری از علاقه مندان به خودرو را غافلگیر خواهد کرد. همان طور که پیش تر اعلام شده بود، مرسدس بنز AMG پروژه یک، تنها به تعداد ۲۷۵ دستگاه تولید خواهد شد.

احتمال این که مالکان این خودروها در جریان دقیق این تغییرات باشند زیاد است، چراکه آن ها مبلغ ۲.۷۵ میلیون دلار برای هر دستگاه ابرخودروی پروژه یک پرداخت کرده اند و می بایست بدانند چه خودرویی تحویل خواهند گرفت. برخی منابع ناشناس و غیررسمی هم اشاره کرده اند که احتمال آن می رود نسخه نهایی پروژه یک تغییراتی در ظاهر و به خصوص در عقب داشته باشد.

همان طور که گفته شد اعمال تغییرات ظاهری در حد شایعه است، اما اخبار غیررسمی اشاره می کنند که چهار اگزوز در عقب جایگزین می شوند و طراحی رینگ ها تغییر خواهند کرد. هنوز در مورد زمان دقیق عرضه پروژه یک اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما به نظر می رسد این خودرو در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ به دست مشتریان ثروتمند خود برسد و پیش از آن احتمالاً به صورت آنلاین (با توجه به شرایط کرونا) رونمایی خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.