آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد

آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
شرکت «آئودی» در پیِ جبران تأخیر ورود به بازار کراس اوورهای کوپه است و اکنون با معرفی مدل Q3 اسپرت بک، حضوری قدرتمند را در این کلاس تجربه خواهد کرد. کراس اوور جدید آئودی بر مبنای مدل Q3 ساخته شده است اما در نمای جلو باوجود جلوپنجره تیره و ورودی های هوای ذوزنقه ای، ظاهر اسپرت تری دارد.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
کاپوت شیب دار و چراغ های LED ماتریکس هم از دیگر نکات جالب توجه نمای جلوی خودرو است. خط های به کاررفته از بالای چراغ های جلو، تا بالای درها و بالای گلگیر عقب ادامه پیدا می کند و به جذابیت خودرو می افزاید.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
بدون تردید، مهم ترین تغییرات در آئودی Q3 اسپرت بک، سقف کوتاه شده و خطوط کشیده بدنه هستند. از دیگر تغییرهای مهم بدنه می توان به شیشه عقب کوچک، سپر عقب جدید به همراه دیفیوزر یکپارچه، خروجی های اگزوز نامرئی و بال عقب قرار گرفته در سقف اشاره کرد.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
کابین خودرو تا حدود زیادی مشابه مدل Q3 است و دو نمایشگر ۱۰.۲ و ۱۰.۱ اینچی به ترتیب برای پشت آمپر دیجیتالی و سیستم سرگرمی درنظر گرفته شده است. درون خودرو شاهد تریم متالیک مشکی و نقره ای هستیم و دکمه ها برای دسترسی راحت تر، با زاویه به سمت راننده طراحی شده اند.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
فضای بار در حالت عادی ۵۳۰ لیتر گنجایش دارد اما این رقم با جمع شدن صندلی های عقب، به ۱۴۰۰ لیتر می رسد. آپشن هایی ازجمله نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپر دیجیتالی، بازشدن درِ صندوق با حرکت پا و صندلی های اسپرت با دوخت مخصوص رنگی به صورت سفارشی موجود است.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
خریداران قادر به سفارش صندلی های مجهز به گرم کن و سیستم روشنایی با ۳۰ رنگ مختلف خواهند بود. آئودی Q3 اسپرت بک در اروپا با دو پیشرانه مختلف عرضه می شود. پیشرانه ۳۵ TDI S tronic ۲ لیتری ۴ سیلندر دیزل ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با یک جعبه دنده ۷ دنده دوکلاچه هماهنگ شده است.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
انتقال قدرت در این مدل به چرخ های جلو انجام می گیرد. با این ویژگی های فنی، Q3 اسپرت بک در مدت زمان ۹.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. سرعت نهایی هم در عدد ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود می شود.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
مدل ۴۵ TFSI quattro s-tronic نیز موجود است که از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. در این مدل هم از جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه استفاده شده است اما انتقال قدرت از طریق سیستم کواترو، به هر چهار چرخ انجام می گیرد.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
به لطف قدرت و چسبندگی بیش تر، آئودی Q3 اسپرت بک با پیشرانه ۲۲۷ اسب بخاری، در مدت زمان ۶.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت در این مدل هم به ۲۳۳ اسب بخار افزایش یافته است. پس از معرفی رسمی، جعبه دنده دستی و پیشرانه های دیزلی و بنزینی جدید هم به فهرست انتخاب مشتریان اضافه خواهد شد.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
همانند دیگر خودروهای جدید آئودی، Q3 اسپرت بک هم از سیستم های کمک راننده فراوانی بهره می برد. از ویژگی های استاندارد این خودرو می توان به سنسورهای تصادف در قسمت جلو، هشدار خروج از خط و هشدار تعویض خط اشاره کرد.
آئودی Q3 اسپرت بک رونمایی شد
خریداران می توانند کروزکنترل فعال، راهنمای پارک، هشدار خروج از پارک و سیستم دوربین ۳۶۰ درجه را هم سفارش بدهند. فروش آئودی Q3 اسپرت بک از پاییز امسال در اروپا آغاز می شود و قیمت مدل TDI S tronic 35 در آلمان، ۴۰.۲۰۰ یورو خواهد بود. قیمت درنظر گرفته شده برای مدل قدرتمند TFSI quattro S tronic 45 ۴۶.۲۰۰ یورو است.


پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

مدیران 777 مدیران 777

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.