ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت جهان در سال 2024

ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت
ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت

در دسته‌بندی موتورسیکلت‌ها، کلاس های مختلفی وجود دارد و همچنان کلاس های جدید در حال ظهور هستند. از اسکوترها برای سفرهای روزانه تا کروزرها برای سفرهای بلندتر، از موتورسیکلت‌های ادونچر برای سفرهای خارج از جاده تا موتورسیکلت‌های دومنظوره که توانایی سفر در جاده و خارج از جاده را ترکیب می‌کنند، اما در این مقاله قصد داریم ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت جهان را در سال ۲۰۲۴ معرفی کنیم.

مدیران 777 مدیران 777

به طور کلی، موتورسیکلت های اسپرت به دلیل پیشرانه پرتوان، بدنه آیرودینامیک خود و کیفیت ساخت بالا، همیشه از سایر سبک های موتورسیکلت قیمت بیش تری داشته اند و عموماً در دسته گران ترین محصولات سازندگان قرار دارند، اما باید توجه داشت که بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت، مدل‌هایی را با قیمتی مناسب برای مشتریان عادی تولید می‌کنند تا بتوانند با این اقدام سهم بازار بیش‌تری را کسب کنند. این فهرست شامل مدل‌هایی از شرکت‌های مختلف مانند Yamaha ،Kawasaki ،Honda ،KTM ،CFMoto و Suzuki است که قیمت پایین‌تری دارند، اما تمام ویژگی‌های اصلی یک موتورسیکلت اسپرت را هم دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

 کی تی ام RC 390 مدل ۲۰۲۳

قیمت پایه: ۵,۸۹۹ دلار

ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت

موتورسیکلت KTM RC 390 با موتور قدرتمند ۴۴ اسب بخاری و سرعت بالای ۱۷۶ کیلومتر بر ساعت، یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ای واقعی از موتورسواری اسپرت با حجم پیشرانه کم هستند. نسبت قدرت به وزن قابل تحسین این موتورسیکلت، به آن ظاهری متمایز می‌بخشد. موتور KTM RC 390 دارای موتور با حجم ۳۷۳ سی‌سی و از نوع آب خنک و تک سیلندر است. گیربکس آن شش دنده است که به کاربر امکان تنظیم سرعت مطابق با نیازهایش را می‌دهد. حداکثر قدرتی که این موتور تولید می‌کند، ۴۴ اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن نیز ۳۶ نیوتن متر است. این مشخصات فنی نشان می‌دهد که موتور KTM RC 390 از قدرت و عملکرد قابل توجهی برخوردار است.

یاماها YZF-R3 مدل ۲۰۲۴

قیمت پایه: ۵,۴۹۹ دلار

ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت

یاماها YZF-R3 برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد، هدف یاماها از عرضه این موتورسیکلت به بازار، رقابت با موتورسیکلت های اسپرت سبک برندهای دیگر مانند هوندا و کاوازاکی بود، که با عملکرد خوب این موتورسیکلت در سال های اخیر، یاما YZF-R3 به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های یاماها تبدیل شده است. طرح موتور parallel-twin ۳۲۱ سی‌سی این موتورسیکلت به طرز کاملاً مؤثری از لرزش‌ها جلوگیری می کند. همچنین طراحی ظریف آن، الهام گرفته از موتوجی‌پی YZR-M1 است.

مشخصات فنی موتور Yamaha YZF-R3: حجم موتور ۳۲۱ سی‌سی، نوع موتور آب خنک، گیربکس ۶ دنده، حداکثر قدرت ۴۱.۴ اسب بخار، و حداکثر گشتاور ۳۰ نیوتن متر.

کاوازاکی نینجا ۴۰۰ مدل ۲۰۲۳

قیمت پایه: ۵,۲۹۹ دلار

ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت

کم تر علاقه‌مندی به موتورسیکلت یا راننده حرفه ای توانایی خریدن سریع ترین موتورسیکلت جهان یعنی، Kawasaki H2R را دارد و تنها تعداد کمی از افراد توانایی و تجربه لازم را برای رانندگی این هیولا را دارند. با این حال، برای آن هایی که تصمیم دارند با یک موتورسیکلت اسپرت سبک تر از برند کاوازاکی رانندگی کنند، مدل نینجا ۴۰۰ به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل وجود دارد. شاسی سبک trellis آن، برای یک موتور با حجم ۳۹۹ سی‌سی طراحی شده است، که توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

مشخصات فنی موتور Kawasaki Ninja 400: حجم موتور ۳۹۹ سی‌سی، نوع موتور آب خنک، گیربکس ۶ دنده، حداکثر قدرت ۴۴.۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۶ نیوتن متر.

سوزوکی GSX250R مدل ۲۰۲۴

قیمت پایه: ۵,۰۹۹ دلار

ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت

تنها نماینده سوزوکی، سازنده ژاپنی، در این فهرست مدل GSX250R است که یک انتخاب منطقی است. با قیمتی نزدیک به ۵,۰۰۰ دلار، این موتورسیکلت با سبک طراحی کاملاً اسپرت، رینگ های آلومینیومی ده‌تکه، سیستم ضد قفل ترمز (ABS) و سیستم تعلیق KYB قابل تنظیم، یک سواری هیجان انگیز و لذت‌بخش برای راننده تضمین می کند. مشخصات فنی موتورسیکلت Suzuki GSX250R: این موتورسیکلت دارای حجم موتور ۲۴۸ سی‌سی است و نوع موتور آن SOHC Parallel-Twin با سیستم خنک‌کننده آب است. گیربکس آن ۶ سرعته است. حداکثر قدرت این موتورسیکلت ۲۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۲۲ نیوتن متر است.

هوندا CBR300R مدل ۲۰۲۳

قیمت پایه: ۴,۸۹۹ دلار

ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت
ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت

در سال ۲۰۲۴، CBR300R یکی از محبوب ترین مدل های برند هونداست که چند سالی است، در ترکیب برنده آن چندان تغییراتی اعمال نمی کند و هر سال با همان طراحی و مشخصات فنی این موتورسیکلت اسپرت را عرضه می کند.

مشخصات فنی موتورسیکلت Honda CBR300R: این موتورسیکلت دارای حجم موتور ۲۸۶ سی‌سی است و نوع موتور آن تک سیلندر DOHC با سیستم خنک‌کننده آب است. گیربکس آن ۶ سرعته است. حداکثر قدرت این موتورسیکلت ۳۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۲۸ نیوتن متر است.

سی اف موتو ۳۰۰SS مدل ۲۰۲۴

قیمت پایه: ۴,۴۹۹ دلار

ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت
ارزان ترین موتورسیکلت های اسپرت

خرید یک موتورسیکلت در کلاس اسپرت آن هم با قیمت زیر ۵ هزار دلار یک امر عجیب است، اما برند سی اف با هدف جذب مشتریان در کلاس اسپرت موتورسیکلت اسپرت ۳۰۰SS را تولید کرده، که این مدل مشابه بردار بزرگ تر خود یعنی ۴۵۰SS است.

موتور تک سیلندر، خنک شده با آب و با حجم ۲۹۲ سی‌سی، با نوع DOHC، قدرت ۲۹.۲ اسب بخار و گشتاور ۲۵ نیوتن متر را تولید می کند و طبق ادعا کمپانی این پیشرانه توانایی القا حس اسپرت را به راکب دارد و به نحو احسنت این کار را انجام می دهد. علاوه بر این، این موتورسیکلت مجهز به سیستم اسلیپر کلاچ، صفحه نمایش TFT ۵ اینچی، اتصال بلوتوث، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، چراغ‌های LED، لاستیک‌های CST رادیال و موارد دیگر است.

۳.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.