معرفی قدرتمندترین موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی

موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی
موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی

هنگامی که به موتورسیکلت‌های اسپرت با قدرت بالا فکر می‌کنید، مدل های بی‌شماری به ذهن می رسد. در بازار موتورسیکلت امروز جهان، گزینه های زیادی از کروزرها، نیکد‌ها، ادونچرها و موتورسیکلت‌های اسپرت از تولیدکنندگان مختلف در سراسر جهان در دسترس است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

موتورسیکلت‌های اسپرت آمریکایی نیز در این میان، به خصوص در سال های اخیر، در صنعت موتورسیکلت جهان در حال رشد و تکامل هستند. اگر چه صنعت موتورسیکلت سازی کشور آمریکا بیش تر با مدل های محبوب و کلاسیک این کشور در سبک کروزر با برندهای نام آشنایی مانند Indian Motorcycle یا Harley-Davidson شناخته می شود، اما موتورسیکلت های اسپرت و پرسرعت هم در این کشور چند سالی است، که تولیدش رونق پیدا کرده است و اتفاقاً مدل های با حداکثر قدرت و سرعت هم ساخته شده اند.

در ادامه مقاله قصد داریم تعدادی از قدرتمندترین موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی را به شما معرفی کنیم.

EBR 1190RX

موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی
موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی

حداکثر قدرت: ۱۸۵ اسب بخار

امکانات بسیاری در مورد موتورسیکلت EBR 1190RX (مخفف Erik Buell Racing) وجود دارد که تحت تأثیر نسخه مسابقه‌ای ۱۱۹۰RS تولید شده است. در این راستا، از موتور V-twin دو سیلندر ۱۱۹۰ سی‌سی که با موتور RS مشترک است و قدرت موتورسیکلت مسابقه‌ای دارد، استفاده شده است. امکانات دیگر شامل چرخ‌های مسابقه ای، مخزن سوخت آلومینیومی و قطعات اصلی موتور از جنس منیزیم است. همچنین موتورسیکلت ۱۱۹۰RX قادر است تا به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

Buell Hammerhead 1190

موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی
موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی

حداکثر قدرت: ۱۸۵ اسب بخار

موتورسیکلت Buell Hammerhead 1190 ویژگی‌های کاملی از یک موتورسیکلت اسپرت را دارد. این موتورسیکلت شامل بدنه استاندارد کربن فایبر، موتور V-twin، شاسی بسیار سبک و رینگ های آلومینیومی است، که همه این ها باعث می‌شود وزن این موتورسیکلت نسبتاً سبک باشد و حدود ۱۹۰ کیلوگرم باشد. مشخصات فنی این موتورسیکلت شامل یک پیشرانه V-Twin آب خنک با حجم ۱،۱۹۰ سی‌سی می شود، که قدرت خروجی این موتور ۱۸۵ اسب بخار است و گشتاور آن ۱۳۵ نیوتن متر، همچنین این موتور دارای یک جعبه‌دنده ۶ سرعته است.

Damon HyperSport

موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی
موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی

حداکثر قدرت: ۲۰۰ اسب بخار

هدف کمپانی دیمون از تولید موتورسیکلت الکتریکی هایپر اسپرت این است که نه تنها یک موتورسیکلت بسیار سریع در شتاب گیری  باشد (شتاب صفر تا صد کیلومتر در کم تر از ۳ ثانیه)، بلکه یک موتورسیکلت هوشمند و ایمن نیز باشد. این موتورسیکلت قدرت خود را از یک موتور برقی با باتری دارای ظرفیت ۲۰ کیلووات‌ساعت تأمین می کند. قدرت خروجی این پیشرانه ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۰۰ نیوتن متر است. همچنین این مدل با یک بار شارژ می تواند مسافتی در حدود ۳۲۰ کیلومتر را طی کند و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست پیدا کند حدود ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت است.

MotoCzysz C1

موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی
موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی

حداکثر قدرت: ۲۲۰ اسب بخار

داستان تولید موتورسیکلت MotoCzysz C1 بسیار جذاب است. در ابتدا، این موتورسیکلت توسط یک راننده حرفه‌ای موتورسواری به نام مایکل چیس (Michael Czysz) برای شرکت در مسابقات MotoGP ساخته شد. چند ویژگی برجسته درباره این موتورسیکلت وجود داشت، از جمله شاسی از جنس کربن فایبر که وزن آن را به حداقل می رساند. اما به دلیل بدشانسی مایکل چیس، قوانین مسابقات MotoGP  تغییر کرد و حجم موتورها از ۱۰۰۰ سی‌سی به ۸۰۰ سی‌سی کاهش یافت و هزینه تغییرات برای موتورسیکلت C1 بسیار بالا بود. در نهایت، ۵۰ نسخه از این مدل برای مسابقات MotoGP ساخته شد که هر کدام با قیمت ۱۰۰،۰۰۰ دلار به فروش رسیدند. این موتور دارای یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم ۹۹۰ سی‌سی بود، توانی که این پیشرانه تولید می کرد، ۲۲۰ اسب بخار و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور بود.

Lightning LS-218

موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی
موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی

حداکثر قدرت: ۲۴۴ اسب بخار

یکی از سریع ترین و محبوب ترین موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی که اتفاقاً یک پیشرانه الکتریکی هم دارد، مدل LS-218 است، که یک موتورسیکلت اسپرت است و توسط تولیدکننده آمریکایی Lightning Motorcycles ساخته شده است. در واقع، این یک موتورسیکلت با قابلیت های بی نظیر در شتاب گیری، حداکثر سرعت و شکستن رکوردهای سرعت در رویدادهای معتبر مانند لومان و پیکس پیک، نام خود را در جهان مشهور کرده است. عدد ۲۱۸ در نام آن، اشاره به حداکثر سرعت این مدل دارد، که می تواند به سرعت ۲۱۸ مایل ( ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت ) دست پیدا کند. در واقع، LS-218 از سال ۲۰۱۴ تاکنون سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان در مسیرهای شهری است.

MTT Y2K

موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی
موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی

حداکثر قدرت: ۳۲۰ اسب بخار

موتورسیکلت Y2K نیز از یک موتور توربینی Rolly-Royce Allison استفاده می کند، که ارقام و اعدادی که به نمایش می‌گذارد، بسیار حیرت انگیز است. پیشرانه توربینی این موتورسیکلت، توانایی تولید ۳۲۰ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست پیدا کند حدود ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است. Y2K شروع کمپانی آمریکایی MTT برای تولید موتورسیکلت هایی با پیشرانه های توربینی بود،  که در زمان عرضه رکوردهایی را برای گران‌ترین موتورسیکلت جهان و قدرتمندترین موتورسیکلت جهان به دست آورد.

MTT 420RR

موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی
موتورسیکلت های اسپرت آمریکایی

حداکثر قدرت: ۴۲۰ اسب بخار

MTT 420RR یکی از نادرترین موتورسیکلت‌های اسپرت جهان است که با سایر موتورسیکلت های دسته اسپرت به دلیل حداکثر قدرت و سرعت پیش از اندازه خود، مقایسه نمی شود و در کل، به صورت محدود تولید شده است، پس نباید این مدل را با سریع ترین سوپربایک های جهان مانند کاوازاکی H2R مقایسه کرد. شرکت Marine Turbine Technologies، یک سازنده معمولی موتورسیکلت در جهان نیست. به گفته خودشان، این شرکت یک شرکت طراحی، مهندسی و تولیدی است که در تولید موتورهای توربینی برای کاربردهای صنعتی منحصر به فرد تخصص دارد. موتور Rolls-Royce Allison Model 250-C20، که در مدل ۴۲۰RR استفاده می‌شود، در واقع، طراحی شده است تا قدرت پرواز هلیکوپترها را تأمین کند. پیشرانه حجیم و حیرت انگیز موتورسیکلت MTT 420RR مجموعاً ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید می کند، که از طریق جعبه‌دنده ۲ سرعته اتوماتیک به چرخ عقب منتقل می‌شود. حداکثر سرعتی که این مدل می تواند به آن دست پیدا کند، سرعت شگفت انگیز ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

۴.۴ امتیاز از ۱۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.