معرفی سریع ترین موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی
موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

موتورسیکلت‌های شگفت‌انگیز ایتالیایی به همان اندازه که خودروهای سوپراسپرت این کشور شهرت دارند، به علت قابلیت های شگفت انگیز خود، در جهان نیز شناخته‌شده هستند. در این مقاله قصد داریم سریع ترین سوپربایک های ایتالیایی را معرفی کنیم.

مدیران 777 مدیران 777

عشق به خودروها و موتورسیکلت‌های سریع هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد. ممکن است در آمریکا زندگی کنید، اما عاشق یک خودروی سوئدی از برند کوئینگزگ شوید. همین ایده برای موتورسیکلت‌ها هم صادق است. شما می‌توانید از راحتی‌های موتورسیکلت آمریکایی، ژاپنی یا آلمانی خود لذت ببرید، اما عاشق رانندگی با یک دوکاتی از ایتالیا باشید که ممکن است بسیار سریع تر از چیزی که تصور می کنید باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

همچنین تنها ظاهر موتورسیکلت ملاک برتری یک مدل نیست، زیرا برندهایی مانند Moto Guzzi ،Aprilia و Ducati برخی از سریع ترین موتورسیکلت‌های ایتالیایی را تا امروز تولید کرده اند، که در واقع، مخصوص حضور در مسابقات بوده اند و در رقابت های بزرگ، بسیار سریع تر از رقبای خود عمل کرده اند. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید، تا نگاهی به برخی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های شگفت‌انگیز ایتالیایی بیاندازیم.

MV Agusta F4 RR

موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی
موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

 حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت

موتورسیکلت سوپربایک MV Agusta F4 RR یک مدل محبوب و قدرتمند از کشور ایتالیاست که سریع ترین نمونه تولیدی ایتالیا هم است. فقط با نگاه اول، هر علاقه‌مند به دنیای موتورسیکلت متوجه می‌شود که این موتورسیکلت با قیمت ۲۷,۹۹۸ دلار بیش از یک موتور معمولی است.

MV Agusta F4 RR مدل ۲۰۲۰ ترکیبی از طراحی هوشمند موتور و فناوری های به‌روز در یک موتورسیکلت است. برخی از بهترین ویژگی‌های F4 RR، سیستم کنترل پایداری موتور و بسته الکترونیکی ELDOR است. MV Agusta F4 RR همراه با یک موتور چهار سیلندر ۹۹۸ سی سی، که قدرتی ۱۹۸ اسب بخار تولید می کند، عرضه شده است. همچنین این مدل تنها در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

Aprilia RSV4 RR

موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی
موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت

برند ایتالیایی آپریلیا همیشه به ساخت شاسی های سبک و بسیار مقاوم در دنیای موتورسکیلت ها شناخته می شود. مدل Aprilia RSV4 RR با یک موتور V4 999 سی سی آب خنک و سیستم DOHC عرضه شده است، که می تواند در ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست پیدا کند، سرعت بالای حدود ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

MV Agusta F4 R 312 (۲۰۰۸)

موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی
موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

حداکثر سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت

نام F4 از برند MV Agusta از سال ۱۹۹۹ شروع شد. اما آن چه مدل MV Agusta F4 R 312 را از سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ بسیار محبوب و دوست داشتنی کرد، پکیج کاملی بود که این مدل از حداکثر سرعت و قدرت را ارائه می کرد. موتور MV Agusta F4 R 312 سال ۲۰۰۸ با یک موتور ۱۰۷۸ سی سی عرضه شده است. همچنین این موتورسیکلت با یک سیستم تعلیق Marzocchi درجه یک همراهی شده است تا به شما امکان آن را بدهد که به سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت برسید. این سوپربایک در گذشته به قیمت ۲۴,۹۹۵ دلار عرضه می‌شد.

Aprilia RSV4 1100

موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی
موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت

موتورسیکلت Aprilia RSV4 1100 با سرعت بالای ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت و قیمتی برابر با ۲۴,۰۰۰ دلار، یکی از سریع ترین نمونه های ایتالیایی است. این موتورسیکلت ظاهری خشن و موتوری بیش از حد توانمد دارد. این موتورسیکلت چهارمین مدل در فهرست سریع ترین موتورسیکلت های ایتالیایی است. این موتورسیکلت با یک موتور V4 چهار زمانه با ظرفیت ۱۰۷۷ سی سی، که توان ۲۱۷ اسب بخار می‌کند، عرضه شده است. با کمک قطعات تعلیق نیمه فعال از برند Öhlins، این موتورسیکلت شگفت‌انگیز بیش از یک سوپربایک است.

Ducati 1199 Panigale R

موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی
موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت

بعید نیست در این فهرست چند نماینده از یکی از برترین و مشهورترین برندهای موتورسیکلت سازی جهان حضور داشته باشد و در صدر این نمایندگان مدل محبوب Ducati 1199 Panigale R قرار می گیرد. این موتورسیکلت سریع در ابتدا در نمایشگاه موتورسیکلت میلان در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و از آن زمان تاکنون یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های تولیدشده توسط یک سازنده ایتالیایی بوده است. این موتورسیکلت با یک موتور دو سیلندر چهارسوپاپ آب خنک با ظرفیت ۱۱۹۸ سی سی تجهیز شده است که صدای به شدت زیبا و شتاب بسیار خوبی دارد. در ابتدا، این مدل با قیمتی نزدیک به ۳۰,۰۰۰ دلار در بازارهای جهانی عرضه شد.

۲۰۲۰ Bimota Tesi H2

موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی
موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت

استفاده از سوپرشارژ در پیشرانه موتورسیکلت ها به شتاب و قدرت آن ها به شدت می افزاید، که اتفاقاً مدل محبوب ۲۰۲۰ Bimota Tesi H2 از یک پیشرانه به همراه سوپرشارژر بهره می برد. ۲۰۲۰ Bimota Tesi H2 یکی از جذاب‌ترین موتورسیکلت‌های ویژه در کلاس موتورسیکلت های اسپرت است که از موتور چهار سیلندر ۹۹۸ سی سی مشابه نینجا H2 استفاده می‌کند. این باعث می‌شود ۲۰۲۰ Bimota Tesi H2 دارای ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور و ۲۳۱ اسب بخار باشد.

۲۰۲۰ Ducati Panigale V4

موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی
موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

حداکثر سرعت ۲۹۸ کیلومتر بر ساعت

موتورسیکلت Ducati Panigale برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به جهان معرفی شد. نام آن از شهر بورگو پانیگاله گرفته شده است که یکی از کارخانه‌های تولیدی Ducati در آن واقع شده است. امروز، Panigale به دلیل عملکرد برتر و طراحی بی نظیر و به‌روز خود، یک نام معروف در صنعت موتورسیکلت‌های جهان است. قیمت این موتورسیکلت حدود ۲۱,۹۹۵ دلار است. این موتورسیکلت با موتور V4 با ظرفیت ۱,۱۰۳ سی سی تجهیز شده است و توان ۲۱۴ اسب بخار را در ۱۳,۰۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌دهد. ۲۰۲۰ Ducati Panigale V4 تنها ۳.۳ ثانیه طول می‌کشد تا از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

Bimota YB8

موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی
موتورسیکلت های اسپرت ایتالیایی

 حداکثر سرعت ۲۸۰  کیلومتر بر ساعت

Bimota YB8 از یک موتور چهار سیلندر ۱۰۰۲ سی سی از مدل FZR1000 EXUP یاماها استفاده می کند. این موتورسیکلت تنها توانایی تولید ۱۵۲ اسب بخار را دارد، اما این عدد برای یک موتورسیکلتی که در دهه ۱۹۹۰ تولید شده، قابل قبول است.

۴.۵ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.