موتورسیکلت برقی Sondors Metacycle؛ یک وسیله نقلیه سبز برای شهرهای آینده

موتورسیکلت برقی Sondors Metacycle
موتورسیکلت برقی Sondors Metacycle

موتورسیکلت‌های برقی هنوز در ابتدای راه هستند و تا زمان تکامل آنها به نظر می‌رسد باید چند سال دیگر منتظر بمانیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار» به نقل از دیجیاتو: با وجود این گاها برخی شرکت‌های گمنام محصولی معرفی می‌کنند که از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است. موتورسیکلت برقی ساندورز متاسایکل (Sondors Metacycle) یکی از این موارد محسوب می‌شود که مشخصات فنی قابل قبول را با طراحی خاص و قیمت رقابتی ترکیب کرده است.

موتورسیکلت برقی Sondors Metacycle

نیروبخش متاسایکل یک موتور برقی است که در هاب چرخ عقب نصب شده و توانایی تولید ۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. اگر این ارقام کافی نباشند، امکان سفارش موتور قوی‌تر با ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور برای خریداران فراهم شده است. به گفته کمپانی ساندورز، متاسایکل قادر است به نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

موتورسیکلت برقی Sondors Metacycle
موتورسیکلت برقی Sondors Metacycle

وظیفه تامین انرژی موتور متاسایکل بر عهده پک باتری ۴,۰۰۰ وات ساعتی گذاشته شده است. طبق اطلاعات رسمی، این پک تا ۱۲۹ کیلومتر مسافت نیاز به شارژ مجدد ندارد. هر چند این رقم چندان چشمگیر نیست، ولی برای رفت و آمدهای روزمره شهری، کفایت می‌کند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.

ساندورز متاسایکل با ایستگاه‌های شارژ معمولی نیز قابل شارژ است. البته باتری این موتورسیکلت به صورت جداشونده طراحی شده و می‌توان آن را در مکان‌هایی بجز ایستگاه شارژ یا پارکینگ شارژ کرد.

موتورسیکلت برقی Sondors Metacycle

از لحاظ جنس بدنه، متاسایکل از فریمی آلومینیومی ساخته شده و تنها ۹۱ کیلوگرم وزن دارد. نکته جالب اینکه این موتورسیکلت برقی دارای چند محفظه مخصوص حمل لوازم و یک محفظه اختصاصی برای شارژ تلفن‌همراه است.

موتورسیکلت برقی
موتورسیکلت برقی

استارتاپ ساندورز برای محصول زیبا و پاک خود قیمتی برابر با ۵ هزار دلار تعیین کرده که رقمی معقول و منطقی است، به ویژه در مقایسه با برخی دوچرخه‌های فیبرکربنی که از قیمت بالایی برخوردار هستند.

علاقه‌مندان متاسایکل سبز با پیش‌پرداخت ۱۰۰ دلار می‌توانند برای خرید آن ثبت نام کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های ساندورز، تحویل این موتورسیکلت مدرن و شهری از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.