هوندا گروم 2024؛ مینی موتورسیکلت اقتصادی

هوندا گروم
هوندا گروم

هوندا گروم یک موتورسیکلت کوچک شهری با قیمت اقتصادی از برند هوندا است، که هرسال تعداد فروش خوبی در آمارهای کمپانی دارد. قیمت ارزان و مصرف سوخت دو عامل بسیار مهم در موفقیت این مدل اقتصادی هوندا هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ده سال گذشته، هوندا تقریباً با معرفی مدل گروم، پدیده ای به نام موتورسیکلت های مینی را به جهان معرفی کرد. گروم یک موتور کوچک و جالب با چرخ‌های ۱۲ اینچی، پیشرانه تک سیلندر با قدرت کمتر از ۱۰ اسب بخار و طراحی آرگونومیک برای سواری یک بزرگسال است. شاید فکر کنید که این موتورسیکت محصولی خاص و تولید محدود باشد، اما اینطور نیست. از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۲، هوندا بیش از ۷۵۰,۰۰۰ دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته است.

اگر بخواهیم به مهمترین رویدادهای دهه گذشته در دنیای موتورسیکلت ها اشاره کنیم، گسترش مینی موتورسیکلت ها، می تواند یکی از مهم ترین اتفاقات باشد. هوندا گروم باتوجه به سبک طراحی جذاب و بانمک خود برای اکثر افراد می تواند یک موتورسیکلت کاربردی و جذاب باشد، از یک کارمند که برای رفتن به سر کار خود از آن استفاده کند تا یک دانشجو برای رفتن به دانشگاه همه می توانند از هوندا گروم به عنوان یه وسیله نقلیه کوچک شهری بهره ببرند.

هوندا گروم با عنوان یکی از موتورسیکلت‌هایی که راحتی استفاده از آن با سایر محصولات تفاوت دارد به فروش می رسد، که این عنوان یکی از شعار های تبلیغاتی این مدل محسوب می شود که عموم مردم فکر می کنند، باتوجه به ابعاد این موتورسیکلت این جمله تنها یک شعار است، اما قابلیت های برتر هوندا گروم، واقعا در بخش عملکرد هم آن را به یک گزینه متفاوت و جذاب تبدیل کرده است، زیرا وزن سبک، ارتفاع صندلی کم و قدرت موتور، احساس خوبی را به راننده القا می کند.

نسل سوم هوندا گروم که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، اما برای سال ۲۰۲۴ این موتورسیکلت با تغییراتی جزئی دوباره از سوی کمپانی ژاپنی معرفی شده است.

قیمت هوندا گروم در بازارهای جهانی

هوندا گروم
هوندا گروم

هوندا گروم در سه نسخه موجود است. مدل پایه (۳,۵۹۹ دلار) در سه رنگ آبی، سفید مروارید و نارنجی نیتریک در دسترس است. با اضافه کردن ۱۰۰ دلار بیشتر، گروم اس‌پی شامل بسته گرافیک ویژه می‌شود. گروم ABS (3,799 دلار) شامل سیستم ترمز ABS است، اما فقط در رنگ سفید مروارید قابل تهیه است.

همچنین هوندا برای این مدل مجموعه‌ای از کیت‌های لوازم جانبی را ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی هوندا گروم ۲۰۲۴

هوندا گروم
هوندا گروم

هوندا گروم از موتور یک سیلندر چهار زمانه SOHC با ظرفیت ۱۲۴ سی سی استفاده می‌کند که قدرت اعلام شده آن در ۷۰۰۰ دور در دقیقه ۹.۷ اسب بخار و گشتاور ۱۰ نیوتن متر در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است.

از نسخه ۲۰۲۲ به بعد، هوندا موتور را به‌روزرسانی کرده است تا بهینه‌ترین مصرف سوخت را داشته باشد و برای تازه‌کاران در تعمیر و نگهداری آسان‌تر باشد. افزایش طولی اندک و کاهش قطری پیستون همراه با افزایش نسبت فشرده‌سازی از ۹.۳:۱ به ۱۰.۰:۱، گشتاور و قدرت موتورسیکلت را افزایش داده است. اضافه شدن دنده پنجم و تغییر دنده نهایی کمک کرد تا عملکرد در تعویض دنده و سرعت نهایی به خوبی تغییر کند.

هوندا گروم
هوندا گروم

در مسیرهای صاف با یک راننده با اندازه متوسط، سرعت گروم حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است. اگرچه ۹.۷ اسب بخار چندان قدرت زیادی نیست، اما این مینی موتورسیکلت جذاب به خاطر وزن سبک خود به راحتی شتاب می گیرد و اتفاقا از شتاب بالایی برخودار است. هوندا گروم دارای کالیپر دو پیستون و دیسک ۲۲۰ میلیمتر در جلو و کالیپر تک پیستون و دیسک ۱۹۰ میلیمتر در عقب است.

با توجه به وزن سبک موتورسیکلت، کالیپر دو پیستون در قسمت جلو با قدرت بسیار می تواند این موتورسیکلت کوچک را کنترل کند، که حس امنیت را به خوبی به راکب منتقل می کند. مدل‌های با سیستم ترمز ABS، در بخش ترمزگیری عملکرد بسیار بهتری دارند که می توانند در شرایط جاده خیس، به خوبی پایداری موتورسیکلت را در هنگام ترمزگیری حفظ کنند.

هوندا گروم از سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس قابل تنظیم ۳۱ میلیمتری در بخش جلو و یک مونوشاک قابل تنظیم با ۴.۱ اینچ حرکت استفاده می‌کند.

در سرعت‌های شهری، سیستم تعلیق بسیار مناسب است. اما در هنگامی که موتورسیکلت به سرعت حداکثر خود می‌رسد، عملکرد سیستم تعلیق مثل حالت اولیه نیست. اما باتوجه به قیمت اقتصادی هوندا گروم که کمتر از ۴,۰۰۰ دلار است، تمام امکانات عمکلرد منطقی و قابل قبولی دارند.

هوندا گروم
هوندا گروم

از دیگر امکانات هوندا گروم ۲۰۲۴، سیستم تزریق سوخت انژکتوری، صفحه نمایش ال سی دی و سیستم ترمز ABS است.

هوندا گروم یکی از اقتصادی‌ترین موتورسیکلت‌ها دربازارهای جهانی است. هزینه خرید آن ارزان است، همچنین هزینه‌ی بهره‌برداری، نگهداری و بیمه آن نیز پایین است. برای افرادی که به دنبال یک موتوسیکلت اقتصادی با مصرف روزانه به منظور اتجام کارهای خود هستند، هوندا گروم یک مینی موتورسیکلت جذاب با قابلیت های برتر و قیمت اقتصادی است که می تواند نیاز مشتریان را برطرف کند، البته نباید فراموش کرد که نام هوندا به معنای دوام و کیفیت بالا است، پس هوندا گروم هم در استفاده های بلند مدت به خوبی عمل می کند و افت کیفیتی نخواهد داشت.

۴.۶ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.