دینو ویند 200 ؛ یکی از بادوام ترین اسکوترهای بازار ایران

دینو ویند 200

موتورسیکلت دینو ویند ۲۰۰ (دینو ۱۷۰) به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین اسکوترهای اقتصادی بازار ایران از برند SYM به شمار می رود، که نمونه های کارکرده آن بازار فروش خوبی دارند و از جمله موتورسیکلت هایی است که در اصطلاح «با تعمیرگاه قهر است».

آریزو 8 آریزو 8

اسکوتر اقتصادی دینو ویند ۲۰۰ (دینو ۱۷۰) به عنوان یکی از محصولات موردعلاقه و پرفروش بازار کشور سهم خوبی از بازار خرید و فروش را به خود اختصاص داده است. این اسکوتر اقتصادی در اصل توسط شرکت تایوانی SYM تولید و با عنوان سمفونی S در سبد محصولات آن ارائه شده است. از نظر ساختار بدنه، دینو ویند ۲۰۰ در دسته موتورسیکلت‌های اسکوتر-کاب قرار می‌گیرد و برخلاف بسیاری از اسکوترهای موتور‌عقب، محل قرارگیری پیشرانه و جعبه دنده آن همانند موتورسیکلت‌های معمول در قسمت میانی پایین فریم تعبیه شده است.

چندسالی است که مدل ویند ۲۰۰ توسط شرکت دینو موتور در میان اسکوترهای چرخ بزرگ به بازار موتورسیکلت ایران عرضه شده و توانسته است استقبال قابل توجهی را از سوی مشتریان کسب نماید. این اسکوتر اقتصادی باتوجه به آن‌که از نظر کیفیت و دوام قطعات و پایین بودن استهلاک شهرت دارد، بیش‌تر برای افرادی جذاب است که می خواهند با بودجه حداقلی یک اسکوتر از یک برند خریداری کنند.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با اس وای ام دینو ویند بیش‌تر آشنا شوید.

طراحی اس وای ام دینو ویند ۲۰۰

دینو ویند ۲۰۰ از نظر طراحی ظاهری شباهت زیادی به اسکوترهای چرخ بزرگ کلاسیک دارد و طراحی آن به سایر محصولات اس وای ام مانند SF180 شباهت زیادی دارد. در قسمت جلو، این موتورسیکلت مجهز به یک فلاپ بادگیر بزرگ به همراه دو چراغ کوچک در دو طرف آن است. همچنین یک چراغ بزرگ روی دسته فرمان قرار گرفته است که همراه با حرکت دسته فرمان می‌چرخد.

دینو ویند ۲۰۰ در برخی از مدل‌های موجود در سایر کشورها فاقد الگوی شیاردار مشکی رنگ روی فلاپ بزرگ جلوست و این بخش به صورت یک‌دست طراحی شده است، اما مدل موجود در ایران این طرح را نیز دارد که به دست مشتریان داخلی رسیده است.

کنسول کیلومترشمار این موتورسیکلت از مکانیزم ترکیبی آنالوگ-دیجیتال استفاده می‌کند و ظاهری قابل قبول و نسبتاً زیبا دارد. همچنین نشانگرهای هشدار راهنما و چراغ اصلی در قسمت بالایی آن به رنگ‌های سبز و آبی قابل مشاهده هستند.

زین موتورسیکلت دینو ویند ۲۰۰ از طراحی پله‌ای برخوردار است، که اگرچه کمی کوچک به نظر می‌رسد، اما در مجموع راحتی و آسایش قابل قبولی را برای راننده فراهم می‌کند. طراحی مدرن و زیبای محافظ روی اگزوز نیز موجب جذابیت بصری بیش‌تر این اسکوتر شهری شده است.

همچنین فضای پای کافی در قسمت جلوی داشبورد تعبیه شده است که به افراد با قد متوسط امکان قرار دادن راحت پاها را در این بخش می‌دهد و امکان لذت بردن از سواری با دینو ویند ۲۰۰ را فراهم می‌کند.

مجموعه چراغ‌های عقب به صورت یکپارچه در قسمت زیرین دستگیره پشت زین قرار گرفته‌اند. این طراحی ضمن بهره‌مندی از گرافیک داخلی مناسب، نمایی دلنشین را برای بخش عقب موتورسیکلت دینو ویند ۲۰۰ ایجاد کرده است.

به‌طور کلی، طراحی نواحی مختلف بدنه این موتورسیکلت شهری، ظاهری نسبتاً کلاسیک، جذاب و معمولی را برای این کاب-اسکوتر تایوانی به ارمغان آورده است. اگرچه نمی‌توان ظاهر آن را هیجان‌انگیز توصیف کرد، اما در عین حال هیچ نکته نامطلوبی نیز در طراحی بصری آن مشاهده نمی‌شود.

مشخصات فنی

موتورسیکلت دینو ویند ۲۰۰ مجهز به یک موتور تک سیلندر چهارزمانه انژکتوری با حجم ۱۶۹ سی سی است. این موتور حداکثر قدرت ۱۱.۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲.۲ نیوتن متر را تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این پیشرانه به چرخ عقب، از یک گیربکس اتوماتیک CVT با سیستم انتقال قدرت توسط تسمه استفاده شده است.

ظرفیت مخزن سوخت این اسکوتر ۵.۵ لیتری است و با مصرف سوخت نسبتاً پایین ۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، برد حرکتی قابل توجهی را فراهم می کند.

موتورسیکلت دینو ویند ۲۰۰ مجهز به سیستم استارت برقی است. ترمزهای دیسکی تک‌صفحه‌ای نیز بر روی هر دو چرخ نصب شده‌اند. این موتور از سیستم خنک‌کاری هواخنک بهره می‌برد و با وزن ۱۱۸ کیلوگرم قادر به رسیدن به سرعت حداکثری ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت است. البته لازم به ذکر است با توجه به آن‌که پیشرانه از نوع هواخنک است، صدا و دمای پیشرانه به خصوص در دور موتورهای پایین هم بالاست.

هر چند سیستم تعلیق موتورسیکلت دینو ویند ۲۰۰ در مسیرهای ناهموار ممکن است کمی آزاردهنده باشد، اما در مسیرهای آسفالت شهری و خیابان‌های صاف، این موضوع قابل توجه نیست و راحتی سواری مناسبی را فراهم می‌آورد، البته اکثر محصولات SYM سواری خشکی دارند. با توجه به وزن نسبتاً مناسب این موتورسیکلت، عملکرد ترمزهای دیسکی آن اطمینان‌بخش ارزیابی می‌شود.

قیمت اسکوتر دینو ویند در بازار ایران

دینو ویند ۲۰۰ در بازار موتورسیکلت ایران در نسخه‌های صفرکیلومتر قیمتی در بازه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان دارد. همچنین قیمت نسخه‌های کارکرده این موتورسیکلت از ۸۰ میلیون تومان به بالا شروع می‌شود. این قیمت‌ها در اواخر خرداد ۱۴۰۳ ذکر شده است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، امکان تغییر آن‌ها در آینده وجود دارد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.