وویا ژویگوانگ؛ اولین سدان پرمیوم و برقی دانگ فنگ

وویا ژویگوانگ
وویا ژویگوانگ

وویا ژویگوانگ جدیدترین محصول نشان وویا (Voyah) است که به تازگی در چین معرفی شده و مشخصات جذابی دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سال گذشته و در نمایشگاه پکن بود که دانگ فنگ برند زیرمجموعه جدیدی را با نام وویاه (Voyah) معرفی کرد. نشانی که قرار است مختص به خودروهای تمام برقی و پرمیوم دانگ فنگ باشد و سطحی بالاتر از دیگر محصولات این تولیدکننده چینی را ارائه دهد. در زمان معرفی نشان وویا، کانسپت i-Free معرفی شد که خط طراحی و رویکرد دانگ فنگ را در محصولات این برند نشان می دهد. پس از آن، نخستین محصول با نام وویا فری در کلاس کراس اوور معرفی شد و وویا دریمر هم به عنوان یک مینی ون فوق لوکس پا به بازار چین گذاشت. حالا نوبت به سدان وویا ژویگوانگ رسیده است تا سبد محصولات وویا را کامل تر کند.

طراحی وویا ژویگوانگ

سبک طراحی در وویا ژویگوانگ همان چیزی است که در وویا فری هم دیده می شد. چراغ های باریک و کشیده، سپر برجسته و رینگ های آیرودینامیک المان هایی هستند که در خودروهای وویا تکرار می شوند. احتمالاً نام دیگری برای بازارهای بین المللی این خودرو هم اعلام می شود، اما فعلاً نام چینی ژویگوانگ، به معنی تعقیب کننده نور، برای این سدان در بازار چین در نظر گرفته شده است. پلتفرم این خودرو جدیدترین پلتفرم دانگ فنگ است که ESSA+SOA نام دارد و کمپانی می تواند بر مبنای آن خودروهای تمام برقی، هیبرید و هیدروژنی را توسعه دهد.

وویا ژویگوانگ ۵،۰۸۸ میلی متر طول، ۱,۹۷۰ میلی متر عرض، ۱،۵۱۵ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو به ۳,۰۰۰ میلی متر می رسد. این یعنی با سدان تمام برقی و پرمیومی طرف هستیم که فضای کابین فوق العاده ای دارد و به خصوص در عقب راحتی بسیاری برای سرنشینان خواهیم داشت.

کابین وویا ژویگوانگ

کابین وویا ژویگوانگ

درون کابین این سدان هر آن چه از یک خودروی مدرن می خواهید دیده می شود. یک پنل یکپارچه در جلو، سه صفحه نمایش را در خود جا داده است. صفحه نمایش سمت چپ کلاستر دیجیتال را نمایش می دهد. صفحه نمایش وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و یک صفحه نمایش دیگر در سمت راست، دسترسی شاگرد را به سیستم اطلاعات سرگرمی را ساده تر می کند. در پایین هم صفحه نمایش دیگری برای تنظیمات تهویه و دیگر آپشن ها قرار دارد. وجود چهار صفحه نمایش در کابین باعث شده است دکمه های بسیار کمی را در وویا ژویگوانگ داشته باشیم و همه چیز با این صفحه نمایش ها کنترل شود. هنوز اطلاعات مربوط به امکانات این خودرو منتشر نشده است، اما با توجه به این که سدان جدید وویا در رده خودروهای پرمیوم قرار دارد، انتظار می رود بالاترین سطح آپشن های رفاهی و ایمنی را در این خودرو داشته باشیم.

مشخصات فنی وویا ژویگوانگ

وویا ژویگوانگ

براساس آن چه کمپانی اعلام کرده است با ۱۰ دقیقه شارژ سریع مستقیم می توان پیمایش ۲۳۰ کیلومتر را انجام داد. البته هنوز اطلاعات بیش تری در مورد مشخصات شارژ این سدان منتشر نشده است و این را هم باید در نظر گرفت که این میزان پیمایش احتمالاً براساس استانداردهای چین باشد که دقت پایین تری نسبت به استانداردهای اروپا و آمریکا دارد. در وویا ژویگوانگ دو پیشرانه برقی را سوار بر دو محور داریم که مجموعه توان تولید ۵۱۰ اسب بخار را دارند. بدنه آیرودینامیک این خودرو باعث می شود شتاب‌گیری سریعی در این سدان داشته باشیم، اما نهایت سرعت به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کابین وویا ژویگوانگ

قرار بود رونمایی رسمی این خودرو در نمایشگاه گوانژو انجام شود، اما احتیاط دولت چین برای همه گیری دوباره کرونا باعث شده است این نمایشگاه لغو شود. کمپانی دانگ فنگ فعلاً یک معرفی آنلاین برای این خودرو انجام داده است و جزییات بیش تر در هفته آینده منتشر خواهد شد.

وویا ژویگوانگ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در وویا ژویگوانگ دو پیشرانه برقی را سوار بر دو محور داریم که مجموعه توان تولید ۵۱۰ اسب بخار را دارند. بدنه آیرودینامیک این خودرو باعث می شود شتاب‌گیری سریعی در این سدان داشته باشیم، اما نهایت سرعت به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

وویا ژویگوانگ محصول کدام کمپانی چینی است؟

وویا ژویگوانگ سومین مدل نشان وویا است و نشان وویا زیرمجموعه تمام برقی و لوکس ساز دانگ فنگ چین است.

با عضویت در کانال تلگرام اسب بخار از جدیدترین اخبار روز خودرو مطلع شوید

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.