ملاقات با کمری هیبرید در نمایشگاه خودرو پکن

کمری هیبرید 2025
کمری هیبرید ۲۰۲۵

تویوتا کمری هیبرید یکی از جذاب ترین خودروهای موجود در نمایشگاه خودرو پکن است که توانسته توجه بسیاری از خبرنگاران را در روز اول به خود جلب کند.

مدیران 777 مدیران 777

نمایشگاه بین المللی خودرو چین یکی از مهم ترین رویدادهایی است که هر ساله در این کشور برگزار می شود و بازدیدکنندگان و خبرنگاران زیادی نیز از سرتاسر دنیا برای حضور در این نمایشگاه به کشور چین سفر می کنند. از این رو می توان گفت که حضور در چنین نمایشگاهی می تواند برای بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا جذاب باشد و به همین دلیل تقریباً اکثر آن ها با جدیدترین محصولات خود در نمایشگاه بین المللی چین حاضر می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با توجه به اهمیت بالای اتو اکسپو چین، تویوتا نیز هر ساله با جدیدترین و جذاب ترین محصولات خود به نمایشگاه می آید تا بتواند با این اقدام، سهم بیشتری از بازار عظیم چین را برای خود کند. از این رو امسال در غرفه این شرکت، کمری هیبرید جدید و پرادو J250، بیشتر از دیگر خودروها نظر بازدیدکنندگان را به خود معطوف می کردند و در کانون توجه بودند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما مخاطبین عزیز اسب بخار با کمری هیبرید ۲۰۲۵، سعی کردیم تا بخش های مختلف این خودرو را به شما معرفی کنیم.

طراحی ظاهری کمری هیبرید

کمری در همه نسل های خود زیبایی ویژه ای در مقایسه با دیگر سدان ها هم رده داشته، طراحان تویوتا نیز برای حفظ این برتری، تمام تلاش خود را بکارگرفتند و جدیدترین نسل این خودرو را آماده تولید کردند. در قسمت جلوی این خودرو از یک جفت چراغ بومرنگ شکل استفاده شده که با شکستگی های خود می تواند جلوه جذاب و نسبتاً خشنی به خودرو هدیه دهد.
با توجه به هیبرید بودن پیشرانه کمری رونمایی شده در نمایشگاه چین، شاهد جلوپنجره ای هستیم که به صورت لوزی طراحی شده تا علاوه بر عبور دادن هوای کافی برا خنک کاری، حس و حال یک خودروی تمام برقی را هم به بیننده القا کند.
فرم چراغ های بومرنگی شکل در عقب خودرو نیز به چشم می خورد تا این شباهت، هماهنگی در طراحی را به طور کلی برای بازدیدکنندگان نمایان کند.

مشخصات فنی کمری بازار چین

نسخه حاضر در غرفه تویوتا مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند حدود ۱۷۸ اسب بخار توان و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و به کمک موتور برقی چرخ های جلو را تغذیه کند. به طور کلی تا کنون توان و گشتاور خروجی کلی این پیشرانه هیبرید مشخص نشده و به همین دلیل نمی توان با قطعیت در رابطه با آن اظهار نظر کرد.
تویوتا در قسمت انتقال قدرت کمری ۲۰۲۵ هیبرید نیز از گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبرید (eCVT) بهره برده است تا توان و گشتاور تولیدی هر دو موتور را به چرخ های جلو منتقل کند.

امکانات ایمنی کمری ۲۰۲۵

تصویر کابین کمری هیبرید 2025
کابین کمری هیبرید ۲۰۲۵

تمامی مدل های کمری مدل ۲۰۲۵ دارای مجموعه فناوری Toyota Safety Sense هستند؛ این فناوری شامل سیستم ضد تصادف است که خودروها و عابران را تشخیص می‌دهد و علاوه بر آن، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خطوط، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم نور بالای خودکار، سیستم هشدار نقطه کور و سنسور هشدار عبور ترافیک عقب را نیز شامل می‌شود.

به طور کلی این سدان جذاب قادر است به راحتی نظر مشتریان خرید خودرو در بازه قیمتی ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار را به خود جلب کند و موفق شود تا سهم زیادی از بازار چین را به خود اختصاص دهد.

۴.۱ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.